Tuesday, May 11, 2010

USS : Far far Away & Madagascar

elok laa kalu aku abiskan cepat entry universal studios ni kan sb aku pun naik muak membuatnye haishhh....


then tiba laa part yg paling aku tunggu2 sekali. masuk ke far far away kampung si shrek nih. kt sini awal2 masuk mesti laa bergambaran dulu.



then kitorg try masuk ke panggung 4D diorg. elok kitorg sampai show baru je start lak. tp takpe laa shrek punya pasal sanggup tunggu 15 mins utk tgk show. dan penantian adalah berbaloi sb sonok sgt tgk 4D animation tuh. dan mcm biasa yg paling bising adalah kami2 ni semua hikhik.



kt far far away gak ada donkey punya musical show. majority ramai kata takmo masuk so kami pun tak masuk laa tgk donkey menari2. lgpun hari dah beransur petang dah.


kami sempat gak tgk2 kt kedai cenderahati shrek nih. dah ada princess shrek yea? awat aku tatau ek. memula ingat nak bli gak utk anak2 buah tp tgk princess shrek ni tak cantik mesti budak2 tu tak suka. so jangan laa membazir.

then sessi gambaran lagi dan lagi sampai muak hikhik.


pas dah pueh dok situ pegi plak ke madagascar.


kt sini ada bnyk kedai2 yg jual foods dan cenderahati. tp since kami dah kenyang takde laa aku nak tgk.


yg menjadi tumpuan umum adalah patung 4 sekawan ni. ehhh...dah mcm ramai lak kwn2 dia kan? hehe.


dkt gambar sapa tah aku tgk kt internet diorg ada tunjuk penguin2 depa yg bermulut puaka itu. tp tak nampak laa plak time kitorg pegi aritu. mungkin sb ujan kot so penguin takmo kluar. ataupun depa pi balik kampung madagascar jap laa. agaknye kan?


show dkt sini pun aku tak sure apa sb tak tgk pun. tp aku cadangkan utk sapa2 yg nak pegi tu WAJIB laa pegi tgk semua show yg ada kt setiap tempat. mcm rugi rasanya kalu tak tgk. aku aritu mcm blur tak tau nak buat apa bila dah smpai ke satu2 tpt tu.


then last sekali kitorg pegi carik cenderahati universal studios plak. diorg bnyk laa beli sb 1st time dtg spore kan, tp aku cuma bli utk diri sendiri je laa.

Monday, May 10, 2010

USS : Jurrasic Park dan Waterpark

sapa yg tak tau jurrasic park kan uols. so pas acara makan2 sampai pecah perut bergerak laa kitorg ke jurrasic park.



takde pun denesor yg muncul kt situ. ada laa denesor ijau ni tp tak pasan sgt kewujudan dia kalo kita tak mendongak kedpn.


bila masuk dlm situ diorg ada park yg ala2 mcm battlestar galactica gak. alaa...yg kaki tergantung pastu pusing2 tu. so seharusnya laa aku takmo naik. tgk diorg pusing2 pun aku dah seram. eiii...takda laa kan.

dan satu lagi plak mcm merry go round tuh tp binatang2 dia denesor laa kan. yg tu tak tergamak lak nak dok situ. kesian kt budak2 :p


then area waterpark tu ada laa mcm water accelerator ke apa tah. mcm rakit laa tgk dlm gambar bwh tuh, tp bila dia turun dari atas ke bwh mmg ada air akan memercik ke dlm. benda tu aku rasa pusing2 area tu then akan jumpa denesor mcm kt genting tu rasanya. tp since ada air2 tu takmo laa aku. dah laa takde bwk baju spare.


then kt situ gak ada anak denesor kuar dari telo. nampak ada sekor lagi denesor betina keluar? hikhik.


dan ada gak tpt mcm rock climbing kt situ bagi sapa2 yg nak cuba.


elok je jln2 tup2 ujan turun dgn lebatnye. so terpaksa laa kitorg benti berehat lagi. kawasan situ dah laa ala2 mcm takde bumbung, so ramai org berteduh kt area tpt2 permainan. diorg pun terpaksa meng stop kan jap segala games sb hari hujan.

pas hujan reda bleh dikata lambat gak laa diorg nak start balik ride2 tu semua. yelah semua guna karen uols. kang main bukak je kena renjatan letrik baru laa tau kan.

tp on ke tak on ke aku apa de hal. tak amik tau pun sb bukan nak main pun :p

USS : Ancient Egypt

USS tu adalah universal studios singapore yea uols....


bersambung lagi kita. muak dah aku nak tulis pasal cite yg dah basi ni tp takpelah bedal jelah. next to sci-fi is ancient egypt nye area. kt situ mcm biasa ada patung2 ygbesar2 ala2 zaman firaun. aku kata kt cikjib mcm dah smpai kt sunway pyramid pun ada gak haha.

kalu mumia keluar harus aku pitam 5 hari 5 malam

kt dlm egypt ni ada games yg kunun2 mcm trasure hunter laa. nak naik jeep tu satu hal nak kena beratur, tp kira ok laa bleh naik.





memang laa jeep ni dicontrol oleh org kt booth dia tp kena gak kawal steering so that tayar tak terlanggar track. yg best kitorg ni among 4 of us, si aza ni yg tak tau drive, tetiba dia yg dok kt tpt driver. so merasa laa dok langgar2 track je tayar2 kitorg. sesuaiiizzzzz.


kt egypt ni plak ada conan yg tinggi dan cleopatra yg seksehhh. tp conan control macho sket pun tak senyum. hambek ko time gambo trus tidur lak ko yea konan! blah laa lu!!!


since dah lama sgt kitorg jln2 so kt dlm situ gak kitorg soruu sapedek. ada restoran halal yg menyediakan hidangan timur tengah katanye.


diorg semua amik set yg sama, aku lak gatai amik set lain. pastu amik ko benda2 yg hijau2 kt nasi tu aku tak tetelan pun.


kt dlm restoran tu kitorg guna laa meal voucher yg $10 tuh. utk set aku tu aku kena $14+ gak, so kena byr $4+ jelah. mcm set diorg tu lg ok cuma $11 je. mmg sgt berpatutan harga dia dgn kuantiti yg diberikan. kitorg makan tu smpai mlm tak lapar2. gila kan?


dah alang2 dlm tpt tu kitorg lepak lama sket utk menghilangkan lelah.


pastu jln2 lagi area situ dan amik gambo lagi dan lagi.


dan bersambung lagi :p