Thursday, November 4, 2010

pergi williams

ini adalah entry terperam katanya hehe.

mek IT dari pasir gudang ada kursus kt PJ aritu. dia dah pesan siap2 kat aku kena bwk dia makan kt william pj sebab asik dgr je cerita dari mereka2 pasal kedai ni.

so malam tu dia, aku, cikjib dan meipeng dari penang branch pegi laa ke sana.

menu malam itu adalah nasi goreng ketam yang dah separuh makan baru teringat nak amik gambar. kira halal laa tu.


dan juga seafood spaghetti (olive oil). yang ni sedap dan tak muak. cuma kitorang muak dengan seafood yang terlampau2 kt dlm nasi dan spaghetti tu. boleh tak siap tak abis udang kat dalam makanan tu. caya tak?


takleh order banyak sebab portion dia kan melambak2. mek IT makan macam iye2. tapi macam biasa dia bukan makan banyak pun.


meiping malam sebelumnya nak pergi ke murni ss2. dah bukan rejeki mereka. so aku explain laa yg dua kedai ni adalah adik beradik.


cikjib yang tak makan apa2. dlm plastik tu dia beli jajan dari kedai serbaneka kt dpn william. dia masih waswas pasal status kedai tu sebab owner dia nama william. ayat dia "kalau kedai tu tukar nama jadik WAK LEMAN baru aku nak makan". gitu.


mulanya aku tak tau nak explain apa kt meiping sb cikjib tak makan kt kedai tu masa dia keluar beli jajan. bukan apa, kadang2 isu halal haram ni agak sensitif. tapi nasib baik meiping paham sebab dia pun dah lama bergaul dengan orang2 melayu.

setelah perut kenyang kami pun belah laa dari situ...


No comments: