Wednesday, February 18, 2009

aku yang rajin

tajuk entry adalah sgt best! hikhik. abis tu sapa jelah yg nak puji so aku volunteer puji diri & angkat diri sendiri. bleh?

ari sabtu kan aku dah pegi pasar beli daging laa dan mcm2 lagi tu. sebabnye ahad tu aku nak masak ketupat palas katanye.


ketupat nona jer uols, yg segera tu. tp ala2 ketupat pulut laaa.



senang je nak masak, mcm yg ketupat biasa gak laa. dlm gambar tu nampak putih sb dia ada bg creamer mcm ala2 santan utk dibubuh dlm ketupat tu. kalo korang buat aku nasihatkan toksah buh creamer tu sb tak sedap, rasa wangi jerr. buh jer santan biasa lg maveles rasanye.

sib baik aku tak masak semua lagi. tp kalo mkn camtu jer mmg ada rasa wangi gak laa.. ooh tak best sungguh. so kena laa lawankan dgn sesuatu kan.


then aku masak rendang katanye. ni masak sendirik ni ok. saje tunjukkan kuali berisi daging yg baru dimasuk sbg bukti aku masak!


rendang yg dah siap tinggal dimakan jer.


dan since aku mkn sorang takdenye nak present cantik2 dlm pinggan, just potong utk aku senang makan jerr.

jemput makan semua!!!



jemput konon, padahal dah abis dr aritu lg hahahaha.



8 comments:

Anonymous said...

sedapnya kak linn....
waa fav ank no 2 tu...harus p cari ni... tp ketupat tu tawar ker?? sbb cicah rendang...
aku kah yg ketinggalan sbb x noted de mende alah ni yg segera..biasa nampak ketupat nasi jer....
selalu balik kg beli je kt pasar..siap berdaun palas lagi...hmm heaven sungguh....
terasa cm nk lek kg plak...windunyer....

Kak Senduk said...

ish ish ish..kolesterol tinggi tu...x leh tu..gitew...

motip aku beriya?...

Ungku Nor said...

ketupat pulut cap nona??
nak carik la.

mesti best kan?

linn said...

ummifirzanah,
ketupat tu tak tawar pun. mkn ngan rendang sb wangi lerrr. carik laa mmg best pun. gi carik kt jusco permas. kt tpt lain mcm tak penah nampak lak.

iskk...balik kg? OKD mana leh blik kg selalu. bisnes bnyk tuh hikhik.

linn said...

kak senduk,
alaa kak, pas mkn ketupat mkn laa limau. nnt kompem leh kurang sket kolestrol tuh.

linn said...

ungkunor,
carik laa kak. best gak. cuma tukar pd santan ori jer. tp kalo leh mkn bau wangi2 tu tak kisah ler kan.

Anonymous said...

woww!! sedapnyeee...tu lah kan orang dulu-dulu selalu kata berjasa kepada kuali ni tak rugi..

linn said...

laaa...apanye berjasa pd kuali. kuali tu yg berjasa kt kita laa. salah org dulu2 tu. yg ckp tu org dulu2 negeri mana kah?

hik.