Thursday, February 26, 2009

mee bandung udang

yesss....entry makan lagi. keje aku mkn tak henti2 gamaknye kan? hikhik.


kali ni kita ke tanjung langsat. tau tak tanjung langsat? meh laa aku cite sket. kt johor ni ada 3 main port iaitu PTP kt tanjung pelepas, johor port dan port of tanjung langsat kt pasir gudang. dan yg plg popular sekali tahun lepas ada kebakaran kt tangki petronas kt johor port, tahun ni plak kebakaran kt tangki tanjung langsat. popular sgt kannn???? kalo tak tau tu mmg korang tak baca paper laaa tu. huh!!!

wahahaha tetiba emo :p.

kt PTP ada restoren seafood yg best, kt johor port takde laa tp area2 sekitar mcm kg pasir putih tu ada dan rupanye kt tg langsat pun ada. yea aku adalah peghak yea. sila jgn kutuk.


ni pun aku tau sb diorg bwk mkn ke sana semlm. pergi ke restoren selera tanjung namanye. dia ada jual seafood semua laa tp yg paling femes kt sini ialah mee bandung udang.


tgk jelah jumlah udang dlm mee dia? nanges kan? aku makan2 terus feel2 kolestrol tinggi ok. lagi2 bila aku dpt udang tambahan dari mek IT. lagi laa melampau2 hikhik.


dah namanye pun tepi laut, harus laa restoren tu dok kt jeti. kebetulan air pulak pasang. aku mcm ala2 jakun dan menjadi bahan tohmahan mereka2 tu semua. melampau diorg.


dan tanjung langsat ni pun seberang selat je ngan changi airport spore. jadiknye bnyk laaa plane yg terbang rendah kt area tu.


keseluruhannye mmg sedap giler laa mee bandung diorg tuh. sapa nak rasa meh laa dtg ke pasir gudang. ooohh... tak lama lagi sarang boya kt tanjung langsat ni pun dah naik dibuka kpd umum. bnyk dah boya2 yg ada termasuklah boya darat sume tau.

jom..jln ke johor jom!!!

11 comments:

adibah said...

Nok, manis tak mee udang ittew? Cam sedap je uols menghirup kuahnya. Nampak macam cholestral & glucose friendly je.. hehe..

Nanti aku pegi sana ye.. tapi kena pikir 18 kali.. nak bawak tak kekasihati mek ittew.. Takut nanti kena kurung dalam sarang!

*larikkkkkkkkkkkkk

linn said...

mee tu cuma manis2 binatang je uols. sedapppp!!! uols nak ke sini bwk je kekasih hati tew. kalo dia bersangkar uols heret sajork. hikhik.

suezen said...

pergh.....nmpk mcm sungguh lazat.......

Anonymous said...

janji mangkuk mee tu biru, dah pasti sedap lah kan.

udang (jugak ikan bilis) tinggi lemak dan kolesterol kat bahagian kepala je.

tengok tempat ni, cam best je sesuai buat port mancing kan.

...bnyk dah boya2 yg ada termasuklah boya darat sume tau.jom..jln ke johor jom!!!<--ni ngajak boya-boya darat jalan ke johor iye? hehe

linn said...

suezen,
bukan mcm jer uols, tp mmg sedap pun. meh laa dtg sini cuba!

linn said...

ASMT,
apalah makna makan udang kalo tak mkn kepala. ehh...tp kalo dah dikunyah lumat ilang dah kolestrol dia kan?

area dkt2 sini mmg ada kawasan mancing. mancing pempuan pun ada taw. opssss....

*ampownnn noks.

NouroulSuhaimi said...

aku rasakan.. kalo aku jadi osmet ko, lagi jauh kita berjalan mencarik makanan yang best2 nok!

linn said...

haaaa...btol2 tuh. tp satu lg kan nok, lepas tu harus laa badan kita seperti memakan mauripan selori lg kekdahnye kan.

adibah said...

Nutritionist sudah berbunyi.. !!! Sebut lagi pasal kolesteral..!! hahahahaha.

linn said...

nu-tri-tionist??? huh...tergeliat lidah mek nyebutnye. maklum lerr ai sekolah kampung je uols. kolestrol tu pun tau sebut sb selalu masuk tibi jer. hikhik.

ethassan said...

hi linn. saya pon dah cuba mee bandung udang tu. sedapp berkali kali. tapi saya dah rasa banyak kali dah sebenarnya sbb saya tinggal di pasir gudang. hehe. check out blog melancong saya ethassan.blogspot.com bawah archive july 2010 purpose of living: to indulge in cholesterol. bye!