Monday, February 16, 2009

pasar smart dan tasik pandan

balik dr jusco aku tetiba rasa nak pegi pasar lak. yelah....ari ahad kan ari berehat aku. so kena laa ada bahan utk dimkn dirumah. tak plan sebenarnye. ingat nak ke pasar dkt2 umah jer.


ohh..aku tak bgtau pun nama org yg aku jumpa tu kan. lets call her cik zek jelah hehe. cik zek sajes aku pegi ke pasar smart sb brg dia murah. aku yg dah berkurun dok kt jb ni pun tak penah singgah ke pasar ni walaupun selalu jer lalu kalo nak ke carrefour.


masuk2 pasar aku adalah sgt jakun. yelah..sb pestime masuk situ. walaupun dia nyer konsep bih kurang kipmart. erkkk..org johor je kenal kipmart kan. org kl tau ke? hehehe. alaaa...dia mcm one stop centre laa. ada jual brg kering dan basah sekali, jual baju, menan budak dan mcm2 lg.

so kt dlm smart aku beli daging


dan sayur-sayuran.


pastu otw anto cik zek balik kami singgah di tasik pandan. umah dia dkt2 area tu jerr.


tasik ni pun pestime aku pegi heheh. kan aku penah ckp kt jb ni yg aku tak penah tak tau ialah jln2 ke shopping complex dan mana2 ofis yg berkaitan keje je. tpt lain tu aku tak amik port pun.


tasik pandan ni kecik sket dr tasik pasir gudang. ehh..kecik bnyk rasanye. alaaa..pandan pun beso mana jelah kan. eh kt jb pun ada pandan gak yea. jgn kata kt kl jer ada kg pandan, desa pandan, pandan indah dan sebagainye.


ada mcm ala2 jeti dibuat dr kayu utk org mancing. walaupun aku feel2 amik gambo kt situ tp sebenarnye sgt laa seram dan dukdakdukdak sb aku kan imaginative. bayangkan kalo2 jeti tu takleh tampung aku then jatuh termasuk dlm tasik? dah laa aku tatau berenang. kann?


pas ronda2 jap dan pegi mkn lagi.



lagiiii???
hehehe. ehh...dah kol 6 lebih pun time tu, ok per utk mkn mlm kan. according to cik zek kedai2 kt situ food dia not bad. so aku order nasik goreng ayam kunyit.


bleh tahan gak laa rasa dia. sambal belacan dia best. tp sgt kedekut :p.

4 comments:

Anonymous said...

boleh buat la satu entry cite tempat tempat menarik/rekreasi/pelancongan kat johor, kut kut terbabas ke sana, ada gak idea kat mana nak berlabuh.

linn said...

alaa cik adik uols kan terer gak bab tpt2 kt johor ni. ke kalo sesat2 ngan dia tu roger2 je iols. bisa diatur!

pstt pstt cuba tnye dia pasal pegi waterfall kota tinggi. sampai sakit2 kaki tuh heheh.

adibah said...

Nok, mek rasa minggu depan-depan macam nak gi terbabas kat umah uols je.. tengok keadaan cuaca mek dulu ye..

linn said...

jom jom. lama tak turun jb kan.