Friday, February 20, 2009

dpt candu nih!

kauuu..candu terus katanye.

sebenarnye aku dpt menda nih...


budu cap limau uols. susah ok nak dpt kt sini, mmg nan ado nak jumpa. bnyknye yg dijual yg dr kelantan. tp aku tak ske sgt yg kelate mari sb agak manis sket. (ummifirzanah..no offense ok).

budu cap limau ni buatan besut. masa mek IT balik kg aritu aku mintak carikkan menda nih. dia kata satu pasar payang pusing tp tak jumpa yg cap limau. siap ada org yg jual tu sajeskan beli yg lain. tp aku kata no..no..no la sb ngidam yg nih.

last2 dia dok pesan kt adik iparnye yg pegi jln mana tah kt tganu tu. dan adik dia balik membawa sebotol budu utk haku. yeayyyyy!!!!

wiken ni leh laa aku goreng daging yg belen beli last week & makan ngan budu nih.

sapa nak? meh lerr ke sini.

4 comments:

Anonymous said...

budu???...erk!...opss!!!..bestttt..canggihnya botol budu skrang nih, sekali tgk cam botol WD-40 lubricant je kan.

nak sedapkan lagi budu (orang kg saya panggil fish sauce tau hehe) tu, taruk potongan bawang merah, perah asam limau dan picitkan cili api dlm tu, nak sedap lagi tarukkan skit isi ikan panggang..

depa-depa selalu kaitkan budu dgn klate kan, sebenarnya budu nih international product maa, cuma nama je berbeza ikut negara contohnya philippin panggil patis, indon panggil ketjap ikan, burma panggil ngapi, vietnam panggil nuoc mam, jepun panggil ishiru/shottsuru, china panggil yeesu, india panggil colombo-cure, orang korea panggil aekjeot..mmmm apsal aku bersemangat lak nulis panjang2 nih?? hehe ntah...

linn said...

hahaha...iols tau apsal uols teruja sgt ckp pasal budu. uols nye kampung pun ada buat budu gak kan. mesti org2 kg panggil dia aekjeot kan? bukan fish sauce sebenarnye. alaaa malu2 lak nak ngaku. yelah.... katanye pun bae yong joon gitu khannnn?

* larikkkkkkkkssssss......

adibah said...

Nok, kawe pung pikir demo beli WD40 jugok! Huk aloh!!! Kawe meme suko make budu nih..!! Nasi belauk dimake bersamo budu di tepi tanggo. Tempting sokmo nok!! Lebih sedak lagi kalo demo buh duriye sebutir dale pingge budu ittew! Mek mertuo melintah pun demo tidak perase nok! Muka straight aroh pingge budu sokmo!


Hahahahahahahaha. Perktis nok.. prektis.. Oghe kampun mek kato "prektih mek perfek!" gittew..!

*hampunnnnnnn Yang!!!!!! hiks!

linn said...

aiyooo...pun lubricant tuh gak ke. apsal aku tatau pasal menda tu yea.

nok...ko jgn gile suh aku mkn budu tepi tangga. kt umah ni takde tangga ok, takkan nak suh mkn kt luar kot. sia2 di chop kurang doploh sen dek jiran2.

mu ni dok prektis2 ni 'yang' kamu dok ngaj yea? baguih laa...katanye pown ala2 cikgu tuisen kan. hikhik.