Thursday, February 5, 2009

teringin makan tosey

minggu bila tah aritu (matilaa...semua entry minggu2 lepas punye cite) aku tingin makan tose.

rasanye dah few times gak aku tnye diorg kt sini mana nak mkn tose yg best selain dr kt habib. yelah habib tu kan jauh tu. tp takde jwpn yg aku terima. siap ada yg tak tau tose tu cemana. kesiannye korang kan. pegi laa jln jauh sket. asik2 dok kt pasir gudang je dah semua tak tau. isk iskkk.


tp hari tu aku kamikaze je pegi ke restoran salman kt jln bacang, kota masai. before this aku dah penah pegi sini cari mee goreng mamak tp mee dia tak best. tu yg lama tak pegi. tp demi mendptkan tose aku pegi gak kot2 ada lerr kan.

sekalinye ada. sukerrr!!!!


aku order tose telur jer aritu. service diorg cepat jer, yelah nak buat tose je, sekeping lak tu. bukan nye susah kan.

best gak diorg nye tose ni. dan yg paling best diorg ni tak kedekut kuah. siap bagi dhal, kari dan chatni sekali. ada stgh kedai mamak tu dia bg kuah satu jer, kena mintak baru bg.

boleh lerr repeat kedai ni lg kalo nak pekena tose lenkali.


p/s : apsal 2,3 ari ni gambar mcm mereng. puas aku dok btolkan dia senget gak.


6 comments:

Anonymous said...

sian nye kat gambar tosei tu dah jadi mereng, mesti gambar tu penin laa tu kan kan? nasib ko lah gambar tosei..hehe

linn said...

elehhh...gambo tose tak lerrr. gambo restoren tu yg mereng. salah tgk tu ASMT weh. tulah..bnyk sgt mkn nasik ayam kot. opssss....

*larikkkk.....

Anonymous said...

Bukan salah saya tau, ada sorang mek tu kan, dia tak dpt habiskan nasi ayam dia, dia gi taruk dlm pingan saya, terpaksa la saya makan banyak...nak wat camana...

linn said...

takpe...mkn nasik ayam sekali sekala bnyk ok jer. jgn mkn makaroni & chissss bebnyk tak elok utk kesihatan kata sesetgh org tu. heheh.

adibah said...

Nok, hari ni pun makan nasi ayam gak.. cemana?? Mek tak salah taw!!! Eekekekek.

linn said...

laaa nasik ayam lagik? tak kisah laa nok, jgn mkn nasik ayam kt kedai ah seng udah. ehh..baru tingat aku lom bubuh entry mkn nasik ayam ek. aku pun mkn gak pe.