Wednesday, February 25, 2009

budu dan memori

miss rizna bg aku msg on sunday tanya aku masak apa.

kan aku dah jaja muka budu aritu, so sah2 laaa aku pingin nak makan budu tuh. jadiknye sabtu pas sekolah aku dah carik bahan2 utk dimasak ari ahad. masak simple2 je uols.


aku cuma goreng kobis ngan goreng daging & pedal ayam jer. tamak kan lauk bnyk? hikhik.

daging dan pedal tu cuma dibubuh garam dan kunyit then masa goreng tu buh air bnyk sket dan goreng sampai laa kering. apa nama masakan tu yea? aku panggil goreng jer.


sebenarnye lauk2 ni mmg mengimbau semula kenangan lama lah.

aku kenal ngan lauk2 ni sb masa aku buat undergrad kt itm dulu, geng2 aku adalah org perak, terengganu dan kelantan. then tah camne masa final year praktikal kami 3 org dpt kt company yg sama tp lain dept, sorg tu dah tercampak ke tpt lain.


so duduk laa aku ngan aina, cek mek kelate ngan noor, ganu mari kt umah sewa kt sec 15 shah alam. pastu student laa katanye kan, duit pun tadak gak (ye ke student tadak duit, student dulu lg kencang poket rasanye hikhik). so lauk pun amat laa simple2. time tu laa aku semakin galak makan budu ni semua. masa dok hostel tu takde laa sgt.


cumanye suka mkn tu tak de laa sampai hari2 makan. gilo darah tinggi jap lg kang. iskkk..tingat lak kt depa tu semua. ngan aina aku masih in touch lagi, cuma ngan noor jer dah lama tak dgr kabo. kena jejak kasihan laa pasnih.

hishh...tp apa pun, kecur air liur ler tgk makanan nih.

lapo...lapo.


14 comments:

Kak Senduk said...

ape rasenya budu tu ek..mak x pernah makan...

mak biase cheese and mayonese je uols...opsssss

linn said...

alaaa kak. rasa dia bih kurang cheese je tp rasa budu lg best. haaa baik ko terai. leh kurus nih mkn budu hikhik.

suezen said...

hehe...budu...sedap..:)

NouroulSuhaimi said...

laparrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

linn said...

suezen,
kan? kan? tingat2 lak budu kt umah hikhik.

linn said...

cok,
sian lapo ye nok. silaa laa menjamu mata yea :D.

Anonymous said...

budu tu klu nk lagi sedap kena de limau+bwg beso+ikan bakar@rebus..klu suka mayangkan serai sket..pahtu letak isi durian seulas....then potong cilipadi..nk2 cili padi kg tu..baru nyakut....hehehe...pahtu lawan ngan ikan singgang+ulam2an...hisy..terliur le plak...lama dok makey budu weh!!!

linn said...

heleh mu. lama dok makey budu konon. tu hint2 nak cuti kelik kg lerr tu. sudahhhhh!!!! keje keje.

*verangan bos lak haku hikhik.

adibah said...

Nok, mu wat aku nak kelik kg ler nok..!!! Aku berahi kalo letok duriye seulas (sebutir?) selalu dale budu ittew bersamo2 denge cilipadi & perahe (ada ke perkataan ini) lima nipih. Keno make koho2 weh... kalo tidak nanti tersedak!

Gittew!!

*tunggu cikgu tusyen edjah bahaso kelate kawe.. hiks!

linn said...

huh...ni lg sorang. nak mkn budu tak payah susah2 balik kg ok. kt kl pun berlambak budu. asik nasik ayam jer...sesekali tu tukar laa mkn budu kt kg baru kerr kan syiok tu :p.

Anonymous said...

*me kehairanan terlampau nengok menu ciktipah nih, awak buat kuah erk budu tu? atau tabur atas daging goreng?

kalau saya, saya suka minum dgn straw je budu nih...direct dari botol..ala ala cam minum air sarsi gittew..


ummifirzanah...bisa sengoti demo nih ngan resipi budu..bagus bagus bagus hehe..

linn said...

iols mkn budu mcm kicap tu lerr. idak laa ditabur ke daging tu kang masin sgt plak. ASMT ni mesti jap lg high blood pressure sb minum mcm air sarsi. ehh..kompem ye air sarsi? bukan mcm hirup sup nasik ayam??

haiyooo...start dah ckp bahse2 kg demo laa pulak. sengoti tu apa? tak paham wehhh!!!

Anonymous said...

hah!!! nasi ayam?????? ...**me terusssss pensannnn....

linn said...

kuang...kuang...kuang.