Tuesday, February 8, 2011

banjir hi hi bye bye

raya cina aritu balik kampung.

before tu mak aku cite kt umah air cuma naik kt laman dpn je sampai tempat parking kereta. ok laa tu tak banjir sangat

disebabkan aku ada hal, instead of turun ke tol pagoh aku drive dpn sket ke tol air hitam. balik tu dari air hitam lalu di yong peng ikut jalan dalam. tgk2 mcm ada pesta laa pulak kt situ. air sungai depa naik, so penduduk situ ramai2 hang out, main air semua. boleh plak gitu yea.


masuk ke batu pahat, kebun kelapa sawit org dah tenggelam dgn air. takde laa banyak mana tp still macam scarry gak.


air di merata2 kawasan. arghhhh...

ke depan sikit jalanraya plak dipenuhi air. kereta dok rebut nak jln kt satu lorong tu je sb yg tu tinggi sket. isk iskkk...


gambar atas ni kt kampung sebelum sampai ke umah aku. kawasan sini memang rendah sket sb tu kt jalanraya pun air naik. nasib baik laa ada lagi lorong yg bleh diikut walaupun ada air. kalau idak masak laa aku nak kena pusing. umah aku ada lagi 2km je tu. kalau kena pusing merasa laa lagi 60km baru leh sampai.

bila masuk lorong nak ke umah, di kiri kanan org dok park tepi jalan. air memang dah naik ke laman umah semua orang.


dan bila sampai umah memang air penuh kt laman. tpt kereta dah penuh so disebabkan takut kereta kena hanyut (ye ye je kan) aku pun park kt tepi jalan je. nasib laa rumah tinggi. air tu tak masuk rumah laaa.


air ni malamnya surut, tp esoknya dia naik semula. tapi takde laa setinggi masa memula balik tu. kira macam banjir hi hi bye bye je laa ni.

ok laa kan harap2 takde laa naik lagi. dah laa penghuni umah ni disabled semuanya.

owhhh... citenya kenapa jadi disable nih. mak aku memang laa sah2 kaki sakit takleh nak gerak sangat. buleh plak bapak aku pun sakit kaki juger. before balik tu mak aku call :

"abah kena langgar budak naik motor, luka2 je"

tup2 bila balik tgk dia mata lebam, pipi lebam, kening berjahit, kaki bengkak sampai takleh jalan tak campur dengan luka2 tu semua. tp budak yg langgar tu sikit pun tak luka dan tak jatuh. dan yg best dia tgk ada ramai org tolong, dia main blah je.

bagusss!!!

inilah sifat yg kita nak. sok ko kena dabel triple laa yea fuhhh.

$%$^&(&*()*& punya budak!!!<---sumpah seranah laa ni.

makanya tu yg semua jadi disabled sekarang nih...


cite banjir tetiba masuk disabled plak :p

2 comments:

Unknown said...

haih... %$#@?*&! betol budak tuh...
blah mcm tu ja...?
dhlaa lggar org tua

linn said...

tu ah...mmg ngokngek betul arr budak tu.

btw...hi mr_mrs mikko. welkam welkam ;)