Monday, June 20, 2011

subang jaya kehabisan cooking chocolate????

lately hobi utk membaking sudah mari semula. daripada saja2 mengetest resipi yg ada, siap dah ada member yg percaya dan order muffin dan cupcake dari aku. hikhik...tengs pd yg percaya.

so sekarang ni kalo masuk umah aku, mesti ada bau chocolate atau cookies. dah macam raya laa pulak rasanya. tapi ok laa bau cookies, dpd bau hapak cam umah bangla kan :p

last week aku nak cari cooking choc utk tempahan. sehari laa jugak aku memusing sekitar subang jaya ni, tapi tak jumpa lansung. dkt 5 buah kedai laa jugak. tak campur dgn carrefour, mydin dan cold storage.


eh..tipu laa mcm kata takde lansung. ada tu ada tp hersheys tuh. kalo setakat makan2 sendiri, buat dlm 10, 20 biji tu ok laa. tp nak bisnes guna hersheys cooking choc memang alamak laa. unless kalo kastemer mau kasi mahal sket utk sebijik tu kan.

ada tak ada esoknya aku pegi shah alam ke bakery suppliers. baru laa jumpa yg dihajati.

now nak refresh balik skill membuat muffin. lucky utk tempahan ni muffin menjadi je. aku try buat blueberry semua jadik hampeh. batter overmix. adoiii....kena cuba lagi laa.

gua rasa mau join kelas laa kt shah alam. sapa mau join?

No comments: