Friday, August 6, 2010

kegilaan terhadap farmville

korang tau farmville kan? alaa games yg tanam2 pokok, buah2an, bela binatang dkt fb tuh.


games ni kiranya yg terawal gak laa muncul masa fb ni muncul. aku pun sama laa harus try test tgk sama ada suka atau tak. sb games2 yg tanam2 pokok ni mmg selalu aku suka jer. tup2 bila dah smpai satu tahap tu kemalasan aku menjadi maksima. stop laa kejap mainnye.


then ada plak geng yg dok main. aku pun sambung lagi. seronok main menda ni sebenarnye kalu ada item2 baru di market dan ada geng yg follow. sb kalu ko dok tanam, harvest, plow etc busan wokkk!!! mcm farmville ni dia kalu diam tu pun tak lama. harus pastu ada menda baru.



level aku takde laa tinggi mana sb aku suka main2 tup2 malas, pastu main semula dan seterusnya. tu terjadik kalu takde benda baru laa kan. so kalu ada benda2 yg kena kumpul2 tu aku suka laa sgt2. aku sekarang level 56 je noks. dan sekarang ni plak depa dok offer utk petani2 ni buat sama ada bakery, vineyard atau pun spa.

so aku pilih spa.


challenging sket nak siapkan building ni. kena tanam mcm2 ikut pada depa nye keperluan sb nak buat dia nye ingredients then baru spa tu naik step yg step. sama gak laa dgn yg lain.


contoh ko nak wat fresh sachet mcm kt atas tu laa. so ko kena laa ada pumpkin, cranberry ngan sunflowers yg mencukupi ikut pada keperluan kita. so kalu tanam satu kebun tu maybe leh dpt laa 3,4 bushels kot.


tp satu je tak best, tak ramai yg dok main menda nih (buat building utk spa/wine/bakery ni laa maksud aku). kalu nak kata neighbour, mmg ramai. tp neighbour aku yg main cuma 6 org je kot. yg lain tu sama ada depa tak paham atau pun terlalu eager nak naikkan XP (level) memasing.

yelah...mana idaknye, level dkt 90 tp cuma tanam pokok2 je, tanpa nak join whats new in the market. iskk kamon laa kengkwn weh (yg main farmville je laa). ikut laa perkembangan semasa sket! mmg laa building ni complicated sket tp fun apa.


ni lah contohnye. depa dok tanam pod peas, carrot, grapes tu mmg akan dpt XP yg dasat laa kot. tp mmg tak membantu laa dlm nak buat spa aku nih. tak sepakat btol laa jiran2 aku tuh hahaha.

so...aku carik alternatif lain dgn meng add mat saleh2 yg main fv ni sb fren dan secara tak lansung jadik neighbour. diorg ni very commited. sonok jiran dgn depa nih. nak harap yg ada memang nan adoo laa jwbnya kan.

hahaha...gilaan. bleh cite pasal game kt sini.

ehhh...dah..dah. nak menuai hasil labu aku jap. nak wat relaxation oil :p

No comments: