Monday, September 6, 2010

lauk pauk

yuhuu....ada yg masuk blog ni tak? takde? wahhh kecik ati aku!

hahaha macam laa popular. kalu sorang dua jenguk tu dah cukup bagus ok...

entry ni bnyk gambar2 je. gambar2 ni adalah antara juadah berbuka aku. puasa kali ni mostlof the time kalu buka kt umah aku masak sendiri.

huh tak caya?

toksah tak caya, bukan korang je tak caya, aku pun kurang caya. tp sb dah few times aku kena dpt makanan beli yg hampeh yg amat so end up masak jua. tp tak semua param yg hampeh. ada juga yg ok. meh tgk sket gambar yg ada.


kuih lopez de sequeira hahaha. apa? tak kenal lopez de sequeira? korang ni mesti tido masa kelas sejarah ni kan. opsss..balik pada cerita. kuih lopis ni nampak je tempting, cantik menarik kan? tapi sebenarnye tak sedap. kuah gula merah yg simple tu pun tak sedap. hampeh kali dua!



ni namanye lempeng yea untuk sapa2 yg tak tau. lempeng ni sendiri buat. harus laa sedap hahah. betul pe. memang terasa-rasa lempengnye... (rasa nak lempang tak? :p)



ni kuah kari daging/tetel yg kunun2 nak dilawan dgn lempeng tadi. punya laa excited masa tgk kari tu kt kedai. sekali makan....eeewwww....tak sedap! tawar tu satu hal. tp memang ada satu benda yg menjadikan kari tu tak sedap.



ini adalah bubur sum-sum. bubur ni tak mcm kt kedai yg ada kaler2 tu tp masih maintain sedap. sebab apa? sebab mak aku yg masak. aku tukang tapau je bwk balik..




gambar atas ni lauk dlm pinggan aku dari kiri siput sedut masak lemak campur pucuk paku, sayur campur, ulam2 plus sambal belacan, patin masak tempoyak dan keli belado. sangat lazat!!! yg ni dan mangkuk2 sambal kt atas ni masa aku berbuka kt restoran warisan, dataran merdeka. dah laa sedap, free lagi. hahaha tu yg dabel tripel sedapnye tuh.


atas ni mee goreng basah. sedap ni..sb aku masak :p

weiii...sedap laa. percaya laaa....

cissss....


talam berlauk yg sedap sebab masak sendiri. tapi bukan aku yg masak sendiri laa. ni cik dibah masak masa dia jemput pi umah dia kt hulu langat. dan tak sia2 dia masak sebab cailfishnye begitu menggemari kuih ini. gitu kan. korang tak paham sudah!!!

hik...hik...hik.....


sambal tumis udang petai juga begitu tempting. hasil hempas pulas cikrozi masa event yg sama dgn kuih di atas. sedap sehingga menjilat pinggan dan periuk kekdahnye.


ini juga di event yg sama. ketam masak lemak cili padi campur nenas dari cik rozie. alamakkk.... tis...tis..tis ayaq lioq masa menaip nih. tak suker!!!!



yg ni plak nasi ambang dibeli dari param kelana jaya. rasanya not bad laa walaupun lauk dia tak berapa banyak. benda ni dibeli sb cik jieb dok tgk tv pasal nasi ni dan dia teringin. tp kan yg ni tak semeriah mcm yg kt johor punya.

btol tak aza, sue, ayied dan kwn2 blogger from jb?



iskkk...nak balik johor laa....

No comments: