Friday, September 24, 2010

saman saman dan saman lagi

tajuk blog dah harus ditukar kepada 'seminggu satu entry' katanya..

maklum laa beraya kan..hikhik. ok lah...nak cite ni. semalam aku kena saman lagi. kalu sapa yang bawak kereta ni mesti selalu kena saman menyaman ni kan. biasa laa tu uols. mereka2 yang sopan santun je yg tak penah kena saman.

so semalam aku kena saman lagi dari mpsj. kali ni dapat saman "subang". bukan subang jaya tau, tapi anting-anting tu. sebabnye kenapa? cer tengok kt gambar bawah nih.


dia sangkut menda ni kt side mirror kereta kita. biasanya yang kena ni yg buat dabel park laa macam aku semlm. aku masuk cimb kejap tak sampai 5 minit nak pi cash deposit. keluar2 dapat hadiah ni.

kalu nak biarkan memang macam telinga lembu yg dipasang tag tu uols. kalu so adalah sangat memalukan. cara terbaik pi bayar saman laa, nanti diorg bukak.

tapi parking kt area subang, usj ni semua memang sedeh laa uols. lebih2 lagi kalu kt situ area bank2. staff depa je dah penuh parking. inikan pulak customer memasing. ofis aku yg cuma ada dalam 40 orang ni pun selalu sangat parking tak cukup, terpaksa park jauh2.



depa si penguatkuasa ni pun pandai. suka check time2 orang suka keluar pegi bank dalam kol 10 ke 12 camtu. kencang laa semua majlis perbandaran pasni. dapat income dari saman je.

cisss....

No comments: