Monday, October 17, 2011

aktiviti hari minggu

ahad semalam aku tak keluar memana pun. so aktiviti yg paling berpekdah untuk aku buat adalah mengemas bilik. *kemas kerrr????*

dkt fb aku dok melalak mintak idea camne untuk menyusun tudung. sejak aku dah tak rongak2 pakai jilbab ni antara hobi terbaru aku adalah membeli tudung.

tapi tudung aku idak laa yg mahal mcm tudung korang. aku bli kat pasar malam je uols. dan antaranya memang banyak shawl dan syria, tak masuk anak tudung lagi. tudung oning aku bleh dikira kot.

so tempat tudung yg bulat2 tu aku cuma ada satu je. 2 lai masuk dalam satu gelung, tu pun ada kosong lagi. yg tak cun adalah shawl yg aku gantung-gantung di hanger kecik2 dan semakin nampak semak pulak dari hari ke hari.

jadiknya solusi yang terbaik adalah dengan melipat. dulu aku tak suka lipat sebab tak boleh nampak sangat corak shawl tu, susah nak pilih. sekarang ni, daripada menyemak baik laa aku buat sesuatu.

lihat lah longgokkan shawl ni. nak kena sort by kaler yea. untuk memudahkan diri sendiri juger.



dan hasilnya....


mak aii..apa yg terjuloq tu hahah. nasib arr. ok...ini sebenarnya anak tudung je. yg lain saja malas nak buh.

aku rasa ni pun tak tahan la. aku ni pantang kemas sikit, 2, 3 hari mesti dah takde rupa. tu pasal malas lipat2 nih.

tapi ada cara lain ke pun :p

1 comment:

ummifirzanah said...

ko beli jek bekas tutup yg cantik2 tu ko simpan je dlm tu kak...x yah ssh2 nk lipat..klu ko lipat pn nk pakai kena iron jugek kn???