Thursday, October 27, 2011

kisah telefon

korang suka tak kalau dengar telefon berbunyi.

maksud aku telefon kat ofis la. kita dok buat kerja tetiba telefon berdering-dering tak berangkat. bingit kan?


ni cerita pasal ofis baru aku la. kita orang yang dari ofis subang ni bukan je pindah, tapi bergabung dengan mereka-mereka yang sedia ada di port klang. dan dalam satu area tu semua orang dari manager ke clerk untuk beberapa department duduk kat situ.

salah satu masalah depa ni aku tengok, suka benar biar telefon berdering-dering tak diangkat. apa masalah pun aku tak tau la. kadang tu padahal telefon kat atas meja masing-masing je.

aku ni plak pantang dengar telefon bunyi. yelah...dah biasa di train dan tahu each call adalah bisnes kan. kalau aku free memang aku la yang angkat telefon-telefon tu. tapi kalau aku tengah on the phone, memang sesak je telinga ni dok dengar telefon tu.

ok laa kalau seorang je yg ada masalah tak suka angkat telefon, tapi yang dengar yang lain tu pun sama. aritu baru masuk masing-masing tak mau kalah, telefon nak sorang satu, tapi bila berbunyi takde kesedaran lansung kot dalam diri memasing tu nak angkat.


aku nak marah-marah pun macam tak sesuai laa plak. dah la baru kt situ sibuk lak nak jadi belanda masuk kampung. ada yang dari ofis lama pun macam buat-buat lupa dia pun kena angkat telefon, tak kisah la department mana punya kan. lupa diri ker???

lagi satu aku malas nak bising-bising sebab ada lagi orang yang lebih senior dari aku duduk kt situ. dia pun rilek je. iskk...pelik betul laa perangai sorang-sorang.

kang aku suruh HR cabut tinggal satu dua telefon je kang!!!







3 comments:

Hideossle said...

hehe...memang tensen. pernah bos gi london 2 minggu, fon tinggalkan kat saye, jawab dia nye bisnes call pun dah rasa mcm nak pecah telinga...heheheh

linn said...

tulah kan. tapi kita ni alert setiap call. org yg buat tak heran bunyi telefon tu yg pelik...

ummifirzanah said...

soh je HRA cabut...biarkan satu dept satu phone jek...huhuhu