Tuesday, July 6, 2010

korang dah kumpul harta belum???

jom kita cite pasal harta.

harta adalah termasuk saving, rumah, bond, emas dan sebagainya laa yea. so nak tanya ni korang dah start kumpul harta blum?

aku rasa time elok kumpul ni sebaik2nye seawal umur 25 tahun lagi. yelah...time ni of koz laa dah keje, kt epf pun dah ok gak laa. so bleh laa nak beli kereta, nak beli umah semua tu.


so adik2 yg dah bekerja time muda ni laa kita nak kumpul harta. jgn jadik mcm akak ko ni haa. dah tua bangka takde sesen pun retanye. asal ada duit gi shopping, asal ada duit, gi holiday. abis tu cemana? sok tua cuma dok harap duit epf dgn duit unit trust yg tak seberapa tu jelah. kesian kan?

ceh...ceh...tetiba je kan nak membebel kt sini.

sebenarnya tujuan aku ni nak cite kawan aku ni haa nak jual apartment dia. kot sapa2 yg berminat nak mengumpul harta ni meh laa amik peluang ni. kot dah ada umah pun maybe bleh beli dan sewakan ke kan. kwn aku ni pun memula ingat nak wat cenggitu, tp dia rasa tak bleh plak nak membyr 2 rumah sekaligus. so kena laa let go.


lokasinya di kawasan subang. dan satu lagi dia dkt dgn terminal 3 airport. so tau laa subang mana kan :pbnyk gak facilities kt this area dan katanye ada projek apa tah yg nak membangun kt area tu. aku tak ingat projek apa laa tp mega project gak.

kot sapa2 berminat bleh laa email kt aku. nnt baru aku bg contact no dan berckp2 dgn kwn aku tu sendiri. aku pun tak tau sgt psl umah tu.

haaa??? ada yg tny kenapa aku sendiri tak beli?

aku tak mampu lagi laa uols. epf akaun 2 aritu kan dah diambil utk study, so yg balance tu kena top up bnyk lagi. kalu cukup pun nak masuk umah kena ada at least 10k utk buat renovation dan beli brg2 keperluan semua kan. so tunggu laa lagi 2,3 tahun dulu kot.

ada yg minat??



sapa yg tatau email aku : linn_192[at]yahoo[dot]com yea :)



No comments: