Friday, October 2, 2009

isu peminjam PTPTN

ada satu artikel kt utusan arini berkenaan peminjam PTPTN dimana setakat ni ada 26000 orang telah dilarang keluar negara. cerita lanjut bleh jenguk2 sini yea.


pg td masa drive pi keje aku dgr hotfm. ada laa sorg pakcik tu yg bg pendpt. antara lainnya berbunyi :

"peminjam PTPTN ni yg dah lepas universiti mampu pakai kereta paling2 kurang pun honda accord, mercedes, bmw dan bergaji rm4k, 5k kalau setakat rm200, rm300 sebulan takkan laa tak boleh nak byr...."

bih kurang camtu lah. then ramai laa caller yg tak setuju dgn pakcik tersebut. termasuk lah aku. tp aku tak call lerrr...tu yg nak nulis kt blog nih :p

weiii...lepasan ijazah mampu pakai bmw, merc? kalo bapak tokey besar mungkin laa. atau pun diorg tu dah bukak bisnes sendiri. kalo kuli mkn gaji mcm aku ni haa, kalo gaji takat rm3k, rm4k takde mampu nye nak beli kereta yg monthly payment dia rm2k. dah hilang akal?


ckp jelah byr utang tu. toksah bg contoh2 yg tak sesuai ok pakcik! marah laa aku sb keta aku pun tak lebih dr rm50k! mana laa mampu nak beli keta berharga rm300k tu semua.

ohhh... aku dulu adalah peminjam JPA yea, bukan PTPTN.

motip tetiba nak sentap hahaha.





No comments: