Monday, October 19, 2009

kelentong aku ke apa ni

salah satu sebab aku malas sgt nak hapdet blog adalah keadaan tenet yg mcm harem sejak kebelakangan ini.

kt ofis yg pakai streamyx pun cam harem gak. pagi2 mesti bengong, then elok balik, masuk ptg2 dia mari semula. kalo hari ujan lagi laa sedeh.

celcom broadband, lagi sedeh. kt kawasan umah aku tu kata je dkt dgn politeknik, tp kejap2 putus, kejap2 putus. boleh hangin satu badan laa kalo pakai celcom.

P1 wimax? lupakan ajalah. sedeh smpai takleh nak ckp. digi broadband blum ada sapa bg feedback kt aku. ada sapa dah try? cite laa sket.

mcm aku yg pakai maxis ni, bleh connect kt umah. selalu HSDPA signal je yg kuar. tp tulah sedeh takleh nak masuk ke cafeworld. yg lain ok jer.

ada laa sehari tu aku call customer service maxis broadband. nak laa tau apa masalah problem depa kan. aku cuma ckp ada sesetgh website takleh nak masuk, yg lain ok, dan katanya :

"cik dah terlebih usage laa utk bulan ni..."

mcm ala2 kemaluan laa kan pada mulanye. yelah aku cuma register utk 3GB usage per month dgn kadar rm78 sebulan katanye. katanye yea...padahal campur itu ini tak lebih rm98 per month. biasa laa tu kan.

then aku tgk laa kadar usage aku utk 3 month kt online maxisbb. sekali tgk :



apsal bln ogos, sept tu takde prob yea? tp tetiba bln ni ada. ni diorg jwb exceed usage. bukan prob ni aku rasa.

kan? kan?


4 comments:

NouroulSuhaimi said...

nok.. aku punya rm118 sebulan. tp aku tak pasan baper GB! jap aku nak check..

NouroulSuhaimi said...

nok.. aku punya 6GB! aku baru teringat, masa aku nak subscribe tu, dealer maxis tu tak bagi aku amek yang 3GB sebab slow katanya nanti. iyakah?

lily lotus said...

den lagi tak paham..troublesome betulkan gini

linn said...

cok,
takde maknanye slow nok. aku dah guna dkt 2 tawon dah cuma lately je yg selow. masa aku bli dulu yg 6GB tak berapa strong area umah aku cuma sekarang dah ok. nnt aku nak tukar yg mcm ko laa nak tgk apa jadik. lagipun senang utk aku lari2 menjaga cafe ittew hikhik.


lily,
tulah pasal. rasa nak lari dok korea laa, laju je internet heheh.