Saturday, March 27, 2010

lenkali fikir dulu sebelum berkata

sebelum aku dimalukan dan dicerca oleh sesetengah pihak (hahaha gelak sat) aku nak cite laa pasal menda nih.

ianye berlaku masa aku baru2 menumpang dok kt umah rizna last month. satu hari tu kami nak kuar. si rizna ni seorang yg very particular pasal aurat2 ni. sb kasut yg dia baru bli tu leh nampak lerr belah kaki atas (sb mls nak pakai stokin). pastu dia bising2 laa.

sb mls nak dgr dia bising, tanpa pikir aku ckp laa :

alaaa..pakai jelah. aurat pempuan kan muka dan dua tapak kaki!!

bila pas ckp je aku ter pause kejap. then kitorg dua gelak smpai pecah perut.

mak lupa nok. mak selalu pakai camni jerrr

jahiliah punya org khan. ada ke aurat waniter muka dan dua tapak kaki. mmg nak kena ditapak2 kan kaki ke muka je. ustaz aku kalo dgr pun harus pitam. student dia leh dpt A tp tatau aurat kt mana.

tu sebab org kata fikir dulu sebelum berckp.