Friday, July 15, 2011

nak buat mini library

koleksi novel aku dah semakin bertambah laa sekarang. lelebih lagi sejak income tax menaikkan rebat pembelian buku sehingga ke rm1k setahun.


ni deretan buku yang aku tak sentuh lagi. sentuh tu maknanya baca laa. ni pun untuk 2, 3 bulan kebelakangan ini. ada yang tahun-tahun lepas beli pun tak baca lagi. takpe....buku-buku ni tak lapuk dek zaman kot.

ada 3 buah buku tu aku beli kat pesta buku selangor bulan june aritu kot. salah satu darinya siap dapat autograph daripada pengarangnya.

siapa pernah dengar nama siti rosmizah, yang mengarang buku andai itu takdirnya? kalau kaki novel tegar mesti pernah dengar. yang aku ni plak pernah baca, tau author tu, tapi tak kenal muka dia.

elok pulak lepas beli novel terbaru beliau, adik kat kedai tu suruh datang dalam setengah jam lagi untuk jumpa pengarang. aku dengan kawan aku pun ok kan jelah. dalam setengah jam tu datang lagi.

ingatkan nak laa jugak tangkap gambar dengan pengarang kan. sekali bila sampai kawan aku cakap "weiii...dia ni la aku dok terlanggar berapa kali tkat lif tadi". dan-dan tu gak minah ni pergi jauh-jauh. aku pun ala-ala malu laa jugak kalau dah sorang-sorang.


last-last cuma amik autograph je. ok laa tu.

errr....cerita nak buat mini library tu memang tak ada pun.

saja je tulis tajuk camtu hahaha...


2 comments:

lily lotus said...

wallah..manyaknya buku..seronok tgk, happy reading ;)

linn said...

thanks ly :)