Tuesday, May 11, 2010

sessi bertemu merlion

kitorg keluar dari USS tu around 6+ gak. penat meneroka dan berfoto kt dlm tuh. lgpun tempat tu tutup kol 7 je uols. harus laa cepat2 juga kan.

then pas balik tu offer laa diorg utk sama ada nak ke chinatown atau ke merlion. chinatown tu saja je aku ckp padahal aku pun tak tau mana nak pegi. then aku sajes ke merlion je sb kt sana adalah mercu tanda spore dan tak bermakna trip ke spore tanpa ke sana. lgpun senang nnt utk depa yg nak balik ke jb tu. ahaaa....pandai tak aku jual padahal 50 kali aku ke spore, cuma sekali je aku penah ke merlion tuh hikhik.


so this is my 2nd time jejakkan kaki ke merlion. utk ke sana daripada mrt kena turun di raffles place station. kt situ bleh jln kaki je lalu tepi sungai dari bangunan maybank, furleton hotel tu semua.


kt situ gak ada sungai singapore, statue of stamfort raffles dan sebagainye. tau tak sejarah stamfort raffles dan singapore? ni dpd uncle gugel :

Raffles arrived in Singapore on 29 January 1819 and soon recognized the island as a natural choice for the new port. It lay at the southern tip of the Malay peninsula, near the Straits of Malacca, and possessed a natural deep harbor, fresh water supplies, and timber for repairing ships. Raffles found a small Malay settlement, with a population of a few hundreds, at the mouth of the Singapore River, headed by Temenggong Abdu'r Rahman.

utk info selanjutnye sila buka buku sejarah korang. tima kasih....

ahaks.


kt merlion ni cam biasa laa bergambaran spet biasa. kt situ ada mak singa-duyung dan anak singa-duyung dan mak2 dugong opssss.... :p


elok plak ptg tu ada magazine mana tah buat photo shoot dgn model2 berbaju pengantin yg seksi. sori lerr tak dapat nak amik gambo depa sb lighting diorg sgt laa akan terganggu kalu kitorg gatai nak amik2 tu semua.


dah penat bergambaran dan kaki pun dah ala2 nak rebah je baru lah kami balik ke pangkal jalan.



No comments: