Thursday, May 13, 2010

singapore day 3 part 2

masa sampai kt chinatown tu kami ala2 jakun sket. kedai 1st jumpa dah nak bli bnyk2. sbnye tgk kt orchard kemain mahal lagi benda2 utk souvenir ni tp sampai kt sini kira ok laa dgn rega duit depa kan.

mrt chinatown ada benda ni. cantikk...tp tatau apa maknanya

sebenarnye kalu ikut aku malas je nak bli2 sebenir2 utk ofis sb aku biasa akan beli sebenir utk negara/negeri yg 1st time aku pegi je. dan spore ni dah limaploh kali pegi, tp since cikjib kata nak share, dan 1st time aku jln dari ofis hq ni so beli jelah. dan lagi pasni kalu nak jln aku akan diam2 je mls nak bgtau semua org ahaks.


utk sapa2 yg ke sini ni kalu tgk rega murah kt chinatown ni, jgn laa jadik taksub sgt mcm kami ni yg terus beli je yea sb kt area belakang2 tu ada lagi kedai yg menawarkan rega yg lebih murah. cisss sungguh!

ni kt takashimaya, rilek jap pas tgk sale

dah letih berjln2 dan menghabiskan duit kt situ kami beransur ke orchard utk membeli brg2 yg dipesan oleh kwn2. sambil tu aku me-riki2 harga ipad sb ni pun pesanan org. owh...sapa2 yg gadget freak tu esp apple brand, ipad kt orchard area utk 16GB + 3G + wifi adalah diantara $900-$1100 yea. ini adalah diconsider murah laa kan? tu blum ke digital mall diorg, mesti leh dpt lagi murah kot.

ni dari uncle gugel yea

then kami pegi laa carik tempat makan.

aku dok laa dgr pasal kedai ayam penyet ni since 1st time pegi ke spore dari jb lagik. tp kalu dari jb selalu aku jln sorang2 so jgn harap laa aku nak pegi makan. kali ni aku ajak laa cikjib menerai ayam penyet nih.


ayam penyet ria terletak di tingkat 1 lucky plaza singapore. kedai dia agak tersorok gak laa. kitorg tanya brader yg jual perfum tu baru jumpa restoran nih.


mcm biasa laa kekuatan ayam penyet terletak pada sambalnye. sambal ayam penyet ria ni perghhhh.... terbakar beb. tp superb!


tgk laa keadaan pinggan tu utk menentukan sama ada sedap atau tidak ayam tu yea. yg ada baki sambal tu adalah pingan aku. dah tua2 ni tak makan pedas sgt laa.

kiranye sampai ptg gak laa kitorg dok lepak kt orchard tu. bih kurang kol 5+ kitorg balik ke hostel utk amik beg yg ditumpang tadi.

ni kt stesen ktm laa

dan dlm kol 6 bergerak ke ktm tanjung pagar utk balik ke kl.


2 comments:

adibah said...

souvenir maner? :P

linn said...

souvenir tertinggal kt chinatown laa...