Sunday, July 27, 2008

kelas & tesco

kelas aku smlm dari kol 4 ke 7. aku gerak awal dari ofis tapi dok stranded dlm 30 minutes kt permas jaya nak ke bakar batu. tak tau hapa yg menyebabkan jem begitu sekali. alah...lupa lak aku nak ngambik gambo jam tu laaa. smpai kt simpang yg takleh u-turn aku buat u-turn cari jln alternatif lain. abis tu takkan nak tunggu lg 2 jam kt situ je kan. jln alternatif tu agak jauh tp apadehal kan. janji smpai kelas on time. lagi2 ada presentation arini...aduhh..



sampai kelas 2 of our group members text tak dpt attend kelas sb ada hal yg takleh dielakkan. sangat saspen ni. bila bgtau kt lecturer dia kata its ok, you 2 present dulu, diorang 2 present for the next week project. fuhhhh..... sib baik doc ni paham. dia kata student part time ni kena bg flexi hour. takleh ketat2 sgt. tq doc!!




kelas aku tepi laut ye you all. so kalau boring2, singkap je blinds tu tgk laaa laut. kalo tensen takleh jwp soklan exam pun leh terus terjun laut. eh..laut ke menda, selat tebrau je sebenarnya. boleh laa tgk org2 singapore buat apa kt tepi laut tu. haaa..tak caya? btul boleh. tp provided that u have binoculars in hand lah. kalau tak, tgk jelah org jb jln2 tepi selat tu, nelayan dok nangkap siput n ikan (nelayan???) and sometimes ada org yg bwk anak2 diorg mandi kt tepi tu. yess...ada org sanggup mandi kt selat yg cmtu. gilo ke apo. kotor tu ok. tp aku rasa bukan rakyat malaysia yg wat keje2 gitu. tp..apapun mesti org dr negeri lain yg dtg sini akan kata org johor pengotor kan. walaupun...

nanti kalau aku dpt snap gambar org yg mandi manda tanpa rasa bersalah tu akan ku publishkan disini.


balik kelas dan seperti kebiasaannya, aku kena pegi therapy. retail therapy. yes... walaupun time tu aku dah takde bajet ke, duit ada doposen, tetap kena singgah mana2 lepas setiap kali balik kelas. ini bertujuan utk meringankan kepala aku yg semak ye tuan2 & puan2. selalu target aku the zon, jusco permas dan jusco tebrau tp jgn kata carrefour, giant pun aku tak singgah. aku bedal belasah aja mana yg ada keperluan time tu (utk dptkan barangan rega doposen laa katanya kan) dan utk cuci2 mata je.

so...since tesco extra baru je buka july aritu, aku pun nak gak sama2 meramaikan korum, men jem kan jln kt situ. mmg tradisi mana2 shopping complex yg baru buka akan diserang oleh ramai umat manusia kan. tp tak sehebat jusco buat dia punya member's day laa. time tu aku pun tak hingin nak singgah. tunggu laa sok2. kalau ada shopping complex baru atau jusco member's day, kebanyakan keta yg akan dtg meramaikan, selain dpd yg berplet J, yg berplet S pun ramai yea. kira balance laa dia punya ramai. alah.. shopping complex yg lama pun sama gak. so...org2 yg berplet W ni keje dia mencukupkan korum jek :D. yelah... sb tanak laa ketinggalan.


bnyk shops lots dan bnyk kedai2 baru ada kt situ. aku tak snap gambar sb mcm segan laa pulak kan. kedai2 baru mcm big apple dan beberapa kedai lg pun dah ada kt situ. nampaknya bnyk kedai2 yg ada kt kl semua dah mai ramai2 buka kt jb nih. so aku dah takyah gi kl dah nak cari apa2. lg 1,2 years pun IKEA nak dibuka di tebrau. diorg nak buat yg mcm kt muatiara damansara tu, ada ikea, ikano, tesco etc. syorga membeli belah dah ada disini, dicampur dgn shopping2 complex yg ada di singapore tu. hmmm... merajuk nak gi kl dah nih. puiiiii...takde maknanye. aku tetap pegi.




tp kan...kt tesco xtra ni aku tgk harga dia lebih rendah dari kt tesco seri alam yg aku pegi aritu lah. esp. bg harga susu. iskkk...betul ke nih. sok laa aku check semua harga barangan ni. nak kena kompen diorg ni yea.

tangkapan aku arini takdelah bnyk mana. tak abis rm100 pun. haaa..pandai kan aku berjimat. aku beli brg2 utk projek arini. projek apa? seperti biasa nnt akan ku blog kan disini yea. dlm kata tak bnyk brg yg dibeli, aku smpai umah kol 10. gilo gak nih. isk iskk...


semlm, arini ngan esok ada pesta flora kt jb laa. aritu berkobar2 nak pegi tp laaa ni dah malas noo rasa nak pegi ambik2 gambar. takpelah...aku nak wat pojek nih dulu.


daaaa...

2 comments:

Ad said...

bestnya tepi laut.....ari2 dlm kedamaian

linn said...

welcome ad...

tulah...kalo letih study mmg selalu tgk laut tu. tenang sikit rasanya.