Tuesday, July 22, 2008

rezeki hari isnin

ms I from my office gave me this from her hubi's kampung :-


diorg buleh pulak nak bagi aku sebakul ok utk aku makan sorg. mau pengsan dengan high sugar aku nih kang hehehe. takde lah..i'm not fancy to durian anymore. maybe sb kecik2 dulu aku dah puas kot makan smpai one day aku muntah2 dan demam sb over sgt makan. since then aku dah tak heran sgt. kalo ada aku mkn pun secubit je buat rasa2 yg lain biar org lain mkn.

patutnya aku kena ambik kt umah diorg sunday evening tp knowing me kalo dah penyakit "M" dtg, dgn seharian aku tak keluar umah, so mmg takdelah jwpnye. dan sib baik miss I tolong bawa utk aku ke ofis tp letak diluar ok. aku ambil 2 biji dgn angan2 nak buat tempoyak utk bulan posa nanti. yg lain aku distribute pd sapa2 yg nak.
ms I also gave me these :-



oohhh...yg ni sangat syiok. tak tau napa walaupun dah penah batuk kung kung sb makan rambutan, dia tatap menjadi phojaan hatiku. aku cuma bg sorg 5 biji utk sapa2 yg mintak dan yg balance wat stock kt umah. kahkahkah..sangat bakhil betul laa kan.

maknab yg kebiasaannya bawa breakfast utk kitorg bawak lebih jemput2 dan kuih pulut panggang utk kitorang yg mcm piranha ni. so aku simpan sikit utk aku ptg tu. oh..ya...aku pulak posa arini kan, so kuih muih tu utk dibuat break fasting laa.


on the same day gak, one of the staff yg baru pulih dari sakit dan admitted for 1 month kt ICU buat makan2 bg pulut kuning dgn rendang daging & udang serta telur warna warni. first time aku tgk telur tu dibubuh color tp very nice kan the new idea.



Alhamdulillah.. murah rezeki aku arini. ramai yg bg foods, fruits so takyah susah2 aku nak masak or beli food utk buka puasa. tp murah lg rezeki diorg yg bawa all the foods & fruits utk aku tu kan.





No comments: