Thursday, June 11, 2009

bila aku jadi cikgu

sebenarnye aku mcm takde idea nak tulis kisah apa tp disebabkan baru2 ni terjadi satu insiden yg agak lawak, so harusnya aku akan ceritakan kt sini.

apa 1st impression korang kalo tgk seseorang itu? memang laa ada pandangan masing2 tp selalu kita keep it to ourself jelah kan. tak pun bgtau kt kwn2 dan bukan org tu. dah tentu2 kita tak berapa kenal.

so inilah yg berlaku pada aku :

tarikh : tahun lepas dan beberapa tahun yg lalu
tempat : pasar atau kedai2 kt area kampung aku dan kenduri kendara etc.

"ya, cikgu....nak beli apa"
"ngajar kt mana sekarang?"
"cikgu...singgah laa dulu kt sini"
"sihat cikgu?"

ni masa 'cikgu' nak pi kenduri nih

tp kalo jadik cikgu ni aku rasa mungkin sb muka aku ada iras2 makcik2 aku kot tu yg diorg tanya. beza umur aku ngan makcik pun dlm 10 years. welll....aku yg nampak tua ke makcik yg nampak muda?

i vote for the 2nd one laa kan.

4 comments:

suezen said...

heheheh....nmpk garang kot...tuh yg kene panggil cikgu

linn said...

garang ke? hishhh...kalo cikgu mesti laa muka lembut2. kalo dah garang bukan cikgu namanye hikhik.

adibah said...

nampak muslimah nok.. sangat woman.. maderly gittew..

linn said...

yes....very the mader sgt kan. mader ciken!!!