Friday, June 5, 2009

pc aku wat hal lagi

stress !!!


pc adalah dlm warranty tp aritu ada power supply problem lah, ada koman back-up tp ilang semua data lah, mcm2 problem adanye.

few days back bila nak start dia kuar menda mcm2. sekali tu mek IT suh aku wat sendiri tekan itu ini dan boleh. hari kedua aku takleh wat, dia godek2 dan baru leh on semula.

tetiba arini dah buat lima ploh kali takleh gak. mek IT buat minor surgery sket tetiba dia ok. masa ok tulah aku wat back up dulu utk file & email yg baru2 takut2 dia gilo dan nak try shut down tgh apa jadi.


dan spt yg dijangkan benda tu takleh nak open lagi. katanye hard disc adalah tiada di dalam dan takleh nak detect. vendor lak bleh dtg next week, time tu mek IT takde. stress berganda!

masa dok borak2 ptg td kak ida kata tukar laa pc. since katanye HP yg baru2 sekarang ni mmg bnyk problem, dell plak jangka hayat tak lama, nak guna laptop mcm tak sesuai, so pekata bg aku yg fruity flavour je. less hassle. tp mek IT jwb "bnyk laa bos lu nak bg". hiskkkk...kedek laaa.



haaa...tgk laa tuh. for everyone katanye. pastu mcm canteeekk je kalo buh dlm bilik aku tuh. screen besau so clear jer, kurang mistakes pe kalo wat surat atau report sb cepat je nampak. perghhh!!!

leh laa weh....

8 comments:

eddie dewanaga said...

Apple iMac ni cukup rabak, garing dan rangup, gua cakap lu...

pergghhh...!!

Adam said...

pc bermasalah mmg layak dibuang ke laut china selatan .. huhuhu! pc aku pun problem skg nie. .atas kebijaksanaan sendiri .. hidup gak .. ehehehe!

linn said...

eddie,
kan? nak bli sendiri mcm lambat je lg iskkkk...

linn said...

dakjaat,
laut cina selatan jauh la. aku kt johor so cempak kt selat tebrau dah laa kan hikhik. waaa...terel ek baiki pc. jgn jadik tikus baiki labu udah laa.

afiq said...

aku pon da mimpi2 indah neh nak tuka pc...
wahhh..wahhhh...
zzzzzzzzz*

adibah said...

nok, kot2 ler ada beli lebih tu... sila majukan kepadakewwww!!! HEHEHEHE

linn said...

afiq,
pe lagi...sambar laa satu. aku ni kena tunggu bos kata ok dulu baru laa leh on.

linn said...

adibah,
apa yg lebih? buah epal ek? bleh..bleh kang aku blikan 4,5 bijik kt cold storage klcc ye nok.