Tuesday, July 14, 2009

ayam penyet yang dekat dan sedap

selama ni aku selalu gak makan kt kedai kak lina dollah ni. nampak dia tampal iklan ayam penyet dia tapi tak penai try.


aritu aku dan mek IT cuba laa menerai ayam yg dia jual tu.


sedap laa uols. kalo penyet2 ni yg menyebabkan dia sedap adalah ayam yg berempah dan sambalnya laa kan. dan yg paling penting akak ni jual sangat murah RM5 saja.


tradisi bagi malaysian kalo mkn kena ada kuah2 so dia bg laa kuah sup. aku tak mkn sup pun takpe. ehh...tanak ngaku malaysian kah? hikhik.


kedai dia gak ada jual pecel lele katanya. tp cuma ikan dan ulam2 serta sambal yg sama. mungkin dia tak tau apa maknanya pecel tu kot? patutnya kuah lemak yg dicampur dgn cekur tu dipanggil kuah pecel. tp tak kisah arrr.

iskkk rasa nak mkn ayam penyet lak dok nulis2 nih.


8 comments:

ibunano said...

Hi lin, kalo kat Indonesia, pecel lele tu yang macam kat gambar tu lah, biasanya makanan tu ada kat warung pecel lele. Kalo pecal/pecel tu yg sayur2 campur kuah kacang tu, biasanya makan dengan nasi, jadilah nasi pecel/sego pecel...

linn said...

ooo ye ke. heheh selalu kalo ke indonesia tak penah pun mkn iwak lele nih. patut laa diorg buat camtu yea.

eddie dewanaga said...

ayam kering ada tak..??

::@FiQ said...

mkanan indo ker kak?? sedap lak nmpak nyer tu ha!

daydeck86 said...

kan aku cakap ko mmg xleh lepas dari INDONESIA
ahahahahahhaaa

linn said...

eddie,
ayam kering tu mende?


afiq,
ye fiq. ayam tu dipenyet2 sebelum dimakan. try laa.


daydeck,
heleh...dengki laa tu. sesekali aku nak makan nok. nak nunggu ke bandung lambat laa lagi hehe.

ummifirzanah said...

wah sedap ke kak? mana lg ngan dgn kt new york tu?? harus cuba ni...x ketahuan plak kt situ pun ada...selalu mkn nasi + jerk....

linn said...

sedap laa kalo tak takkan dah beberapa kali pegi sana. sambal dia mmg menyengat. tatau kot2 awak tahan ke tak. tp kak ida makan ok jer. danyg penting lebih murah dari new york :D.