Friday, May 15, 2009

baik naik tren

aku balik dari kl aritu naik tren. walaupun selalu delay tp sb balik mlm adalah lebih selesa kalo naik tren ni compare ngan bas.

awalnye nak amik tiket kelas 2 tempat tidur. tp tpt tidur katil bawah dah abis laa plak. terpaksa amik tiket atas. bukan tak bleh dok atas tp nak panjat2 tu tak sopan lah! (tetiba tak sopan. cm laa tak penah buat hiks).


kl sentral kt platform 1 & 2 penuh dgn org2 india/kaum yg bih kurang dema tulah (hahaha matilah kena tegur pakar bahasa kang!). tp aku rasa diorg tu bukan local sb... ala korang pun tau kan indian local & indian foreigner camne. aku feel2 berada di platform kt dhaka laa plak. bleh???


before tu aku tanye kaunter kot2 ada org kensel tiket last minit dan adalah tempat utk aku. tp takde laaa plak dan katanye kelas satu je ada. since tpt aku keje ni ada bau2 bacang ngan ktm & aku pun bwk staff pass, aku entitle utk duduk kt kelas satu.

so feel2 kaya laa dok kt atas tren tuh. kaya kebenda...jln jauh ke belakang sekali kalo nak masuk coach tuh. kesian depa yg byr mahal2 nih kan. sib baik tiket aku free hiks.


dan yg canteknye takde plak org bli bed yg atas. makanye bilik itu aku yg punya hohoho. kabin ketapi yg menuju ke spore ada kemudahan tv, almari, toilet dan tempat mandi. tp apsal ye kalo dari jb ke kl takde?


sebenarnye tak syok pun dok kabin nih. tp gedik gak nak amik sb nak elakkan memanjat2 kt dlm tren tu jer. org yg penah naik mesti tau kan.

10 comments:

afiq said...

ehh aku mmg suke nek tren lagik dri mende lain!

ehh kak.. anda di tag.. sile pikap di blog sye... sekian!

linn said...

selesa kan naik tren compare ngan bas. aku pun ske.

tag anda akan disetelkan dlm masa yg terdekat. kompem punye!

eddie dewanaga said...

zaman gua belajar dulu penah la naik tren... hujung 80an, dapat duduk tempat mel (surat2) kat belakang sekali dah cukup best... student, mana ada sen...

linn said...

wa masa study laa masanye yg paling mewah & meriah. takde pk2 nak byr bill etc. semua makpak tanggung beres.

ASMT said...

selamat ber tren. bila laa ada chance nak naik tren nih

Ana Ali said...

aku last naik tren ader lah 6-7 tahun lepas..naik dari KL sentral ke Arau sebab nak gi langkawi sajer lah adventure konon, ambik yang ader tempat tidur gak..tapi tak tidur pun..huhu..tapi keknkadang naik tren memang best

linn said...

ASMT,
try laa naik tren time balik kampung.

linn said...

ana,
aiyooo...mesti tak tido sb borak2 dlm tren tu yea. kalo aku letak pala je dah smpai langkawi hehehe.

Ayu Jaffar said...

rindu giler nk naek thomas & friends :p

linn said...

hehehe thomas yea. anak buah aku pun ckp cemtu gak.