Monday, April 27, 2009

tekanan

aku pg ni bukak pc tetiba masuk password je dia dok restart semula.


ingatkan ada tertekan ke apa tp bila dah 3,4 kali jadik camtu aku yg tertekan. mula laa dok saspek budak2kt luar ni menggodam pc. tp bila tnye takde sapa pun guna masa aku cuti jehamat lepas.

sib baik mek IT dah balik dr kusus. dia laa dok tgk godek2 dan tgk apa jadik tp tak reformat tau. sekali dah siap tgk2 data2 aku semua ilang. padahal pc ni kata dok saving utk bekap. hilang atau dia dok sorok kt folder yg mana tu tak sure laa. tp nak nanges gak aku tgk. dgn email2 aku semua gone. company email laa yea bukan personal. sedeyyyyy seh.


ikut kata mek IT pc hp yg baru ni mmg selalu ada problem camni. betul yea? aku ni kan buta IT sket. sib baik laa dia ada buat bekap utk last year punye file. so last sekali adalah pada sept 2008. ada laa data2 yg dibuat smpai takat situ.

tp email2 ni camne aku nak korek nih. uwaaaaa :'(

4 comments:

NouroulSuhaimi said...

nok.. ko tak archived-kan ker email ko? aku dulu kat opis lamapon, kalo email dari bosses aku archived, so bila problem bleh traced balek.

linn said...

nak archive tu camne nok? iskkk mmg buta IT btol nih hahaha.

ASMT said...

in future save je lah mana2 data/email penting kat cd or pendrive, kalau orang curik pc ker, orang bakar pc ker, orang kapakkan pc ker, tetap selamat.

saya sendiri pun kena gak laa buat backup nih hehe, belum buat lagikk

linn said...

haiyohhh...tu laa sebenarnye yg plg malas sekali nak buat. kadang tu rasa mcm kompiden je benda ni leh carik.