Wednesday, April 1, 2009

beli ketam

aritu eddie ada komen pasal harga ikan yg mahal kt jb.

tp aku pun ada gak terbaca kt blog sapa tah baru ni dia kata rega ikan, ayam, daging, sifud masih mahal gak kt kl.

being aku yg mmg "selalu" sgt masuk pasar ni, aku pun tak tau rega sebenar brg2 basah nih. tp last week ada one of the drivers kt ofis ni offer utk beli ketam. dia ni dulunye before jadi driver mmg sorang nelayan dan sekaran buat part time gak pegi ke laut. so ari tu before dtg ke ofis dia tanye laa kitorg.


sekilo ketam gred A dia jual ngan rega rm12. mahal tak yea?

aku of koz laa tak beli sekilo. aku tumpang anum yg beli ketam berkilo2 utk umah & mertua dia sekali. then aku amik laa 3 ekor.

ni ketam ni nak masak nih. nnt aku wat entry lain apa yg aku masak yea.

10 comments:

suezen said...

ketam.....huhuhu.....dh msk..jgn lupe jaja kat cni..

ASMT said...

hahh!!apaaa??? awak beli ketam????? aiyaaaaa!!
kawan saya dulu pun camni lah, dia beli ketam gred A la, A plus plus katanya, then 3 hari lepas tu kan....mmmmm mmmmmmmm!! nak cite camna eh?..tak tahu la nak tulis camna...

linn said...

suezen,
harus dijaja uols! hikhik.

linn said...

ASMT,
heleh..propah ok! kalo tak propah baik tuls. cepat..cepat!

ASMT said...

hehehe..baru dapat idea nak cite camna kawan saya tu.. saya sambung iye?

selepas 3 hari dia beli ketam gred A tu, dia pun masaklah ketam tu resipi masak kari ala2 apek feringgi.

sekian.

adibah said...

nok, ada 2 kebarangkalian:

1) masak ketam masak lemak cili api with nenas- anuar zain's favourite

2) masak ketam kari ala2 apek - nyatanya uols dah berbuat begitu.. huhu

linn said...

dan kesimpulannye ternyata mek lebih mendambakan apek tu dari anuar zain mu ittew taw nok. hiks!

linn said...

ASMT,
iskk ketam dah simpan 3 hari tak best laa masak. dah tak fresh ok!

ummifirzanah said...

aik nape kiter beli ngan org yg sama dpt RM10/kg jek?? huhuhu...beli sekg semlm....ngan udang sekg...so mlm td dh buat bolognese udang+ayam...
mlm ni.. ketam le plak...wah..seafud manjang ni....

linn said...

waaaa.....mengelat btol nih. mesti mandrem lebey ngan si mastor tu yea.