Saturday, August 9, 2008

hari rajin sedunia

arini kan half day dan aku nak balik cepat tuk rest. cepat 2pun kol 3 gak aku kuar ofis. dah terbayang nak tapau makanan since aku nak balik, makan n tido jap so that mlm ni leh pulun study (kononnye). tp on the way balik mom called dan sambil berckp kt tipon, aku pun dgn selamba badaknye terus je menghala ke jln balik umah. sampai trafik light baru sedar aku tak tapau apa2. so menyasar lerr aku ke econsave utk beli sedikit brg keperluan & makanan.



ada beberapa sebab aku pilih econsave ni. salah satunye sb dia dkt je ngan umah. satu lg sb dia cuma ada hypermarket dan kedai2 sampingan yg mmg tak menarik perhatian aku utk singgah. kalo aku pegi giant ke tesco ke carrefour ke, tak abis dgn kedai baju, kedai kasut, cd, handbag dan sebagainya, semua sekali aku kena buat lawatan muhibbah ye.

so ke sana ler aku pegi. aku terpaksa bwk troli kanak2 ni sbb bakul dia bapak punye besar. bakul yg kecik dah abis kot org amik sb aku cari2 tak jumpa plak.




sib baik laa hasil tangkapan pun tak bnyk arini. yg plg penting aku dpt tangkap nescafe 3 in 1, manggis dan rambutan. yea kesian kan...manggis dan rambutan pun kena beli. kt kg aku takde dusun mcm org2 lain. umah kt kg aku cuma ada pokok kelapa je tau. kebun2 arwah nenek pulak ada getah dan kelapa sawit. so kalo nak makan kena mkn buah getah dan buah kelapa sawit tu jelah (nangessss).



ohh..back to cerita. so petang ni aku pun beli sedikit brg yg perlu utk masak nasik goreng bujang utk diri sendiri. malas punya pasal masak nasi goreng jelah. ehh..itu pun boleh dikira rajin pe aku nak masak. kan kan...

esok aku plan nak buat nasi lemak dgn sambal kerang. cewahhhh.... tunjuk rajin lee plekk...

hasil masakan aku boleh dilihat di blog yg satu lg yea.

:D

No comments: