Thursday, August 28, 2008

unlucky 3?

aku dok buat entry pasal heavy vehicles kunun, sekali rupenye aku pun keje kt company yg sama bisnes gitu. heheh.

tp tulah, driver lori ni tak tau laa cmne nak buat mereka ni sedar akan bahayanye memandu dgn keadaan yg cmtu kan. hantar kursus sekejap je sedarnya pun. bila dpt komplen, lak pegi jpj, ke mana2 bodies, balik pun lagu gitu gak. tp kebanyakan mereka ni dpt insentif berdasarkan trip yg mereka buat. so this is one of the reasons why laa kan.

driver2 kt company tempat aku kerja ni pun tak kurang hebatnya. sama aja 2x5 ngan driver other companies. cuba tnya lori biru milik M********* siapa yg tak kenal dgn kehandalan driver membawa lori yg lebih kurang schumacher tu?

tp..malang tu tak berbau kan. kang nanti sebab2 cmtulah terjadinya gini :


kes ni berlaku last monday. since aku dpt pics ni aku teringat2 kata erra fazira masa dia divorced ngan yusry dulu. dia pilih tarikh yg bnyk 3, hantaran pun 3, sebab tu dia tak kekal. cuba tgk code no lori ni :

kan? bnyk 3 kan? betul ke org kata nombor 3 ni bad luck? masa memula dulu rasanya ramai driver berebut nak lori ni sb nombor 3 yg berderet. tp dlm beberapa biji lori yg kami ada, ini yg paling teruk sekali keadaannya.

lori ni baru ok. setahun lebih je umurnya. sangat sayang kan? inilah salah satu akibat kelajuan mungkin menjadi puncanya. aku kata MUNGKIN yea. sb aku pun belum dpt laporan penuh dan sahih lagi. tp dlm musim2 hujan ni, kena lerr berhati2 dlm memandu. kos yg terlibat lak melebihi RM150k which is equal to 3 hari revenue from our branch. kitorang ni branch kecik je yea. mmg bih kurang gitu je revenue. (haihhhhhh...tak dpt bonus lg laaa aku tahun nih).

tp sebenarnya tajuk ngan kepercayaan no 3 tu bad luck sebenarnya hanyalah kebetulan saja. jgn lah percaya benda2 kurafat gini kan. cuma kena ingat malang tu tak berbau. beringat sebelum terkena.

wahh..aku membuat pesanan khidmat masyarakat disini.

eh..nak tau tak lori ni langgar apa?

bas sekolah aku dulu woo..


kesian diorang yg terlibat. harap2 cepat sembuh.

No comments: