Wednesday, August 27, 2008

kolam ikan

kolam ni diilhamkan oleh my ex-boss dulu masa baru pindah sini awal tahun ni gak. quite cheap laa cost dia sebab dibuat oleh few staff and contractor gak. cuba kalo suh pro. nanges nak bayar kan. tp sebab dia sanggup nak jaga katanya, so ok lah kan. janji tak suruh aku.


tp since dia dah nak ala2 benti dulu kolam ni terbiar smpai air jadik kaler ijau, berlumut dan ikan semua m****ssss gitu. tak sesuai kot dgn tgn org nak membela. yg tahan sampai arini ialah ikan lumut atau ikan DBKL yang dok sorang2 dlm kolam tu.

tp lately dah ada org2 yg sanggup nak menghias semula dan rajin membersihkan kolam ni. tq kpd 2F yg dok bersihkan dan mencantikkannya. takdelah benda yg dah dilaburkan tu dibazirkan terbiar camtu saja kan.


diorg dah buang semua air2 yg kotor dlm kolam dan digantikan dgn yang baru. ikan DBKL pun akan dpt teman baru yeayyy!!! semalam diorg dah masukkan 4 ekor ikan dan khabarnya td petang pun dah bertambah. aku tak sempat lak nak tgk sb balik awal.


dah cantik dah kolam ni mereka bela. tanaman2 di sekeliling pun dah bersiram. aku ni bukan taknak tolong tp masa tak mengizinkan gitu (alasankah?). lgpun tangan aku nih tak tau laa sejuk ke panas ke kan. kadang tu aku tanam pokok idup, kadang tu kiok gak. tangan aku panas dingin kot kan. wahhh...mcm lagu dangdut pulak.



sok aku nak tgk kolam ni lg nak tanya kabar ikan2 dlm tu. hahaha mcm org gilokah? tp sometimes kalo penat ke lotih sgt keje, keluar tgk taman ngan kolam ni rasa relif gak tau. yelah hijau kan. musim2 ujan ni daun2 dia pun ok laaa dpt air yg cukup.

jom kita menghijaukan bumi.

No comments: