Thursday, August 28, 2008

heavy vehicles yang merbahaya

kalo dulu aku dok jln kt kl, kt subang, kt jalan2 raya dipenuhi dgn kereta2 jer kan. cuba duduk di bandar industri mcm kt port klang ke psir gudang ni ke, jln dia penuh dgn lori2 besar membawa muatan, bawak kontena dan sebagainya kan.

aku ni dah laa bawak keta kecik, pastu masa memula transfer ke sini dulu nak nangis gak sebab kiri kanan lori beso. dah lerr aku ni penakut kt atas jlnraya (dulu ok....duluuuuuuuuuuu!!!!), pastu dpt lak peluang jadik kancil di tengah2 gajah cmtu. perghhh...seram tak seram.

siang td aku gi jb sb nak gi sekolah ambik buku laa kononnye, sekali boleh lak dia kata "mba nyer program kena ambik 6 sept laa kak". adoi..hangin tol laa haku rasa mcm nak mencarut jek td. aritu call kata dah leh amik. ni yg aku nak komen uni ni kt blog ni. sb dia masih baru buat (i mean in jb), so dia agak kelam kabut. tp nnt dulu lah... tak baik carut2.


balik sekolah aku kena singgah spital ni sbb nak hantar claim form utk insurance. HSI ni dulunya terkenal disebabkan kes "lumut" dia kan. tau tak?? kalo tak tau korang mmg tak baca paper laa. hiksss. tp sekarang hospital ni lah yg paling cantik kt jb ni (hosp kerajaan laa). dia fully computerised. doctor nak check patient pun bwk laptop okey. bilik pun selesa. compare ngan hospital satu lg tu (takyah laa sebut), yg dah agak sesak, hospital ni lg better. tak sia2 dia ada lumut dulu kan.


ehh...apsal dah lari tajuk dah nih.


masa nak gi spital tu aku terpaksa mengharungi jem. ada ke kol 3+ jem. sangat laa melampau. rupanya ada bas yg dok naik atas pavement kt area kampung melayu. cmne laa driver tu bawak bus kan. gilo ke hapa. kalo ko tak sayang nyawa ko tu pun, nyawa 40 org yg ko bwk tu pikir laaa woi. tak pasal2 jem pulak. kol 3 plak tu. akai ada kaaa....


tp pas lepas je bas tu jln dah clear semula.


tapi lagi....balik ke pasir gudang aku kena laa harung jem sikit. sikit jelah. disebabkan hujan kan, so aku bwk keta dgn agak perlahan lerr. lori kiri kanan berdesup2 dok jalan. gilo kot diorang ni. aku kt lane kiri bwk 80kmj, agak2 diorg ni bwk berapa yea?


lori oren ni dok geram jek nak laju sb keta dpn agak slow. pas keta tu ke kiri, hambek ko lajunya. berapa kmj yg diorg ni leh bawa sebenarnya yea? setau aku kt highway pasir gudang tu 80kmj pun dah lepas hadlaju. sb apa aku ingat? sb aku penah kena saman laaaa huhuhu. (tp still bwk laju gitu gak).


ni satu lg lori kuning belakang aku ni nampak tak? dia asik nak mencucuk2 jek. dia tak tau aku ni lg dia cucuk lg laa aku slow. padan muka kau. sekali aku amik hp nak snap gambar dia trus dia bg jarak ok. sure nampak aku dok ngambik gambo tu. padan muka! tau lak takut yea.


ni lori company apa yea? yg oren tu tau laa aku. dia siap tulis "awas kenderaan berat dan panjang" kt dpn lori tu. kecik lak tu tulisan dia. maksudnya sgt laa dkt kan. apa motif company tu tulis gitu pun aku tak tau.

tp tulah..bila gaknye mereka yg terlibat nak menguatkuasakan pergerakan lori2 ni semua. seram gak laa bila tgk lori2 ni berleluasa laju jer kt jlnraya.

isk isk iskk.

No comments: