Sunday, August 10, 2008

masak nasik lemak

arini aku baru nak start bukak buku mentelaah...diulangi sekali lg..baru nak start buka buku. gilo kan punye keje. tp nak wat cmne. study part time, so bukak buku pun part time gak lerr kan.

tp biasa laaa aku bukak buku 5 minit, kena rehat 15 minit dan begitulah seterusnya. dan sambil2 tu seperti yg dirancang semlm aku masak arini yea. masak nasi lemak utk breakfast dan mkn petang. senang kan masak satu benda je bleh dimakan dua kali.

projek nasik lemak tu aku start kol 10 gak. heheh konon nak buat awal pg. tp dok ngok ngek sana sini time tu baru aku masuk dapur. since aku dok jb ni aku tak beli pun periuk nasi karen tau disamping menunjukkan kehebatan aku memasak secara manual. terer tak terer aku nih. hehehhe.
aku beli kerang dlm setengah kilo. secoet ni je dptnya. jadi lah kan dpd tak ada apa2.




so.. ini lerr nasi lemak aku arini. aku kalo nasi lemak kena makan dgn timun yea..kalo tak bukan namanye nasi lemak. senang dah potong2 cmni terus kan. pastu bilis dan telur gak wajib ada.



sambal aku pedas gile ok. padahal masak lama tuh. tu yg amik sikit je.

:)

3 comments:

adibah said...

Uols, rajinnya uols.. terharu mek. Sambal pedas tu.. takda kena mengena dengan masak lama tak lama kan? Kot2 letak cilinya segenggam bara, mesti la pedas kaedahnya kan uols?

Soklan mek - kangkung mana??? hahahaha

linn said...

masak lama tu utk btol2 masak laa uols. sebenarnye tak kena mengena pun :p. dah tu amik cili kering yg licin cantek mmg laa pedas. org kata yg kurang pedas yg kedut2 tu kan.

kangkung mek dah masuk plastik tp tertinggal buleh??

adibah said...

oh ya uols.. kalo kedut2 tu.. suntik je botox kat cili ittew... mesti menjadi licin dan pedas cili ittew uols...!!!

*apa aku merepek ni labu..