Monday, August 25, 2008

takdir

i had a talk with someone from the office this morning. lebih kurang "sessi luahan perasaan" laa bak kata mek IT. sebenarnya bukan luahan perasaan apa pun, cuma she looks pale since her mother admitted into hospital last week. sapalah yg tak risau kalau parents dimasukkan ke hospital kan. lebih2 lagi dia yg dok menjaga orang tua tu siang malam. tiba masa dia sakit, dimasukkan ke hospital yg agak jauh gak dari pasir gudang ni. tu yg dia takleh dok sorang2 tu. asik nak menangis je dok terbayang2 apa yg mak dia ckp dan buat, teringat2 mak dia kt simpang renggam sana. lucky ada sister yg boleh menjaga. so dia akan melawat dan menjaga every weekend.

gambar hiasan yea...dikidnap dari fotosearch

masa dia dok bercerita pun sometimes air mata dia jatuh mengalir. mungkin disebabkan ibunya yg dah agak tua, selalunya gagah dan sihat, tiba masa dia hanya tergelincir sahaja menyebabkan tulangnya patah. itulah namanya takdir kan. sekarang katanya ibunya kadang meracau semasa tidur dan terlalu lemah keadaannya.

aku ni satu kelemahan pulak tak boleh tgk orang menangis. lebih2 lagi kalau org tu aku kenal. so aku akan menangis sama. walaupun aku ni nampak kasar, ganas, brutal dan yg sewaktu dgnnya tp aku mempunyai hati yg sangat sensitif yea tuan2 semua. cuma aku boleh pretend tak ada apa2 walaupun dlm hati ...sentappppp hokeyyyy!!!!! tp bukan selalu laah. kang ada pulak yg ngata aku kaki sentap. tak kosa lak laa gitu.

back to the story, hmmm...sabar jelah yea. hopefully ibunya cepat sembuh. aku pun nak menjenguk ibubapaku this weekend dan sambut puasa kt kampung.





2 comments:

adibah said...

Noks,

Mek amat memahami situasi uols dan kawan uols ittew. It's not easy to stay strong. Kadang2 kita tersentap juga occay..! but its okay for u to cry.. but not infront ur parents yang sedang sakit. Sebab weols anak2 la yang menjadi kekuatan untuk parents kita melawan/bertahan dengan penyakitnya..

Semoga sesiapa sahaja yang sedang sakit/kurang sehat cepat sembuh. Bersabarlah dengna dugaan Allah. Amin..


*noks, mek x paham, apakah motif gambar semejid ittew? *blur...

linn said...

yelah noks. mmg perlu tahan air mata tu. mek cuma takleh tahan during mintak mahap raye je. yg lelain tu occay... cuma kwn mek tu harap leh bersabo jelah.

masjid itu hanyalah hiasan sajer uols. mek dinch hui nak letak gambaran apakah di entry ini. masjid seolah2 sesuaizzz gituh kan.

*hikssss