Wednesday, August 27, 2008

mari melawak

aku mengalami masalah tidur lak sekarang ni. kalo pas magrib aku tak tido, dlm kol 9+ cmtu mata dah lalok gilerr, tp kalo aku tidur even for 30 mins pun, kol 11 smpai kol 2 pg aku takmo tidur. nak kena sekolah laa mata ku ini. so itu yg blog ku takde update mlm2 ni even bnyk story yg aku nak letak.

tp takpelah..pepagi ni jom kita berlawak. heheh...

Seorang guru perempuan bertanya soalan pada muridnya yang bernama Amin.

"Amin, 5 ekor burung di atas pokok dan seekor ditembak oleh pemburu, berapa ekorkah yang tinggal?".

Amin menjawab "Tidak ada yang tinggal cikgu, sebab mereka terbang dgr bunyi senapang".

"Jawapan sebenarnya ialah 4, tapi saya suka cara kamu berfikir" balas guru tersebut.

Amin kemudian berkata "Boleh saya tanya cikgu pulak?".

Cikgu tadi mengangguk setuju.

"Tiga orang wanita makan ais kerim, wanita pertama menjilat bahagian atas aiskerim manakala wanita kedua memegang bahagian krimnya dan menji lat kon aiskerim terlebih dahulu dan wanita ketiga hanya memandang pada aiskerim tersebut. Wanita manakah yang telah berkahwin?"

Gurunya dengan teragak-agak menjawab "Wanita kedua!".

"Jawapan sebenarnya ialah wanita yang memakai cincin perkahwinan. Tapi saya suka cara cikgu berfikir" balas Amin dengan selamba.




2 comments:

adibah said...

Q&A session:

Siapakah nama cikgu ittew? Ops!!

*lariikkkkkkkkkkkk

linn said...

nama dia cikgu bedah laaa...

bukan cikgu rosnah atau cikgu roslan, atau cikgu ramadan, atau cikgu hamdan dan lagi dan lagi....