Sunday, September 7, 2008

1st Ramadhan

Cisss...teruk sangat kan orang dah 7 hari Ramadan aku masih wat entry 1st ramadan. hai lerr maxis...bila lerr modem aku ni bleh baik. aku baru plan nak pulun buat entry weekend nih.

hmm..back to cite aku lah yea...


Sahur mak masak aku simple jer. kalo masak fancy2 pun bukan nak makan sangat kan. nanti dok membazir dan buang camtu saja. rugi dah tuh.


kakak yang diajak untuk makan sahur. last year dia dah boleh tahan puasa tp dgn insentif yang memberangsangkan lah. tp utk 1st day ni terlalu bnyk sgt kot godaan dpd adik & kazen yg dok mkn dpn dia termasuklah satu insiden yg takleh nak diceritakan di sini. gitu! last2 masa budak2 lain dok makan ice cream, dia dah merengek kt mama dia utk buka posa. takpe...nanti sekolah kena posa penuh ok.

petang tu aku pegi gak bazar. ingtkan leh laa gak mengambik gambar mcm2 makanan kan. sekali askar2 bergajah semua nak ikut. eh...ada sorg left out sebab ketiduran. so aku terpaksa membawa yg lagi 3 lerr. kalo dah ada beg2 tangan ni...takde laa aku nak ngambik nye kan. mana nak tgk food, nak tgk budak2 ni semua.

manusia punyalah ramai macam ada pesta pulak kan.


balik2 umah tgk si budak fatin dok makan cokelat m&m dgn kicap. mana tah style dia tiru nih. lapo sgt laa tu kot.

juadah yg aku beli seperti biasa aku lupa nak ngambik. rupenya my sis pun gi gak bazar dan membeli 2 jenis air. campur aku dah ada 3 jenis. lucky ramai org masa tu kan, so takde laa bazir.

petang tu makan soto dan kuih muih saja.

:D

No comments: