Wednesday, September 10, 2008

mengidam western

wah...mengidam kah?? heheh...

alaa...org posa ni kan. mcm2 yg nak dimakannye. sebenarnye aku tingin nak makan kenny rogers tp since kalo nak gi ke sana tu akan berentap dgn jam yg masyaAllah (sedangkan pasir gudang pun jam, inikan nak ke plentong? lupakanlah). so weekend jelah kalo nak makan pun.


cikza dok merekemen satu restoran kt pasir gudang ni yg menghidangkan western dishes, so aku pun menerai laa. restoran ni berdekatan dgn kolej komuniti pasir gudang, dkt tmn scientex. 1st time aku tau kt area belakang2 ni ada kedai.


nama tpt ni rookie steak house. ambience restoran ni boleh tahan laaa. dia nyer konsep ala2 hard rock punye style cuma hard rock kan penuh dgn music & instrument atau filem (agaknye laaa...maklum laa tak penah masuk hardrock kan.......puiiiii). tp restoran ni agak confusing sket. ada bendera dunia lah, ada harley lah, ada pics of diorg nyer aktiviti la, apache laa dan mcm2 lagi. nazi pun ada ok! cuma ada dim light ngan soft music dah kta mcm hardrock yea hikssss.





sempena ramadhan ni diorg offer buffet dinner for rm29.00 nett utk dewasa and kiddo rm18.00 nett. bnyk gak diorg nyer buffet tu tp aku tak makan laaa buffet. katanye kan craving for western food gitu. so kitorang makan chicken chop saje.


hot chocolate utk mek IT

aku kan jaga badan...so minum lime juice hiksss

according to many peeps here restoren ni dah lama dah. tp aku tgk customer dia tak ramai laa ptg tu. tak tau laa dia punya target market mcm mana. org yg mkn buffet pun ada laa dlm 4, 5 org jer. ada laa diorg nyer biz strategy kan.


kurma complimentary of the kedai

portion dia pun sgt besar. kira sesuai laa dgn harga yg dioffer tu. aku kan pegi ngan mek IT yg makan seciput je tu. so bnyk antara portion dia aku bedal gak. hiksss.. menunjukkan kerakusan disini pulak.

before....

after

:D

No comments: