Thursday, September 11, 2008

maxis beratband part 2

semlm aku call maxis broadband lg. tanya status on my modem tu laa kan.

cust service rep masa tu nama dia RAY. dia tpaksa call aku 4 kali sebab dok dgr soraku yg merdu smlm. tp rasanya ayat aku kt diorg tu yg membuatkan dia bersungguh2. ayat aku -> can u get it fix by tmrow or i hv to wait for another 1 wk or maybe 1 month???

ni laa logo yg membuat aku sentap. tp CCR kt sini cekap. bravo to maxis tmn molek jb

hiksss.. aku mmg tak bnyk bunyik. tp kalo my blood go upstairs, org selalu mmg tak suka dgn apa yg aku ckp.

dan yg paling best sekali ialah jwpn yg diorg terima dpd vendor. tak check apa2 pun main belasah je bg jwpn. bleh tak diorg kata kt area aku duduk ni takde coverage? aku dah guna dkt setahun ok, dan yg rosaknye dia nyer adapter, bukan modem, bukan jugak network! apa masalah coverage pulak. silap besar lerr... so ayat2 sopan santun aku dah keluar dgn perkataan "f*****g vendor" pun ada.

wei korang..benda ni leh keluarkan network coverage wooo..vendor maxis ckp

memula sekali rosak dulu ayat pertama aku tnya ialah "..can i get it from anywhere or maybe from ur centre?" ..dan jwpn diorg "its ok maam, our vendor will come to yr house". come sangat laa ni. hanjsssss sangat kan!!

aku nak tnya ni maxis ni cuma ada 1 vendor je ke kt jb ni? dah laa pemalas nak mampossss. kalo ikut nak je aku reveal nama vendor tu kt sini so nnt org google pasal maxis akan jumpa nama diorg kan. tp takpelah..kang rosak lak bisnes org. nasib laa aku bukan keje kt admin maxis, kalo tak dah lama laa contract korang ni kena suspen atau pun terminate. dasar pemalas!


CCR diorg kt centre very friendly. yg kt tipon apsal lain2 T&C? buat SOP laa weyyy

tau tak akhirnya aku mmg kena gi maxis centre. dan benda tu puntak smpai 5 minit pun nak settle. kalo laa diorg punya customer service rep yg awal2 tu bgtau aku kan senang. ni suh tunggu laa, pending laa..... p*l*tak laaaah..

thanks to ray for helping me semlm walaupun sia2 je kena maki. takpe.. ray tak posa, aku je nipis pahala posa sb mencarut2 smlm.

hopefully mlm ni semua ok...

No comments: