Friday, September 26, 2008

cerita baju raya lagi...

td kol 9.30 mlm aku jenguk lg ke kedai kak noni yg kiut miut tu utk tanye pasal baju aku. semlm dia janji mlm ni kol 9. ni aku dtg kol 9.30 nih...

aku : kak baju dah siap belum?
dia : siapa yea ni? ehh lainnye muka kau. akak tak kenal. (dulik hapa aku tak kenal).
aku : baju kak baju?
dia : blum siap lg laa. akak ingat besok siap laa.
aku : akak ni biar betul. nak suh saya dtg berapa kali?
aku : dari aritu besok besok besok..siapnye tidak.

dia : alaa baju ko senang je, akak jahit kejap je tu esok siap.
aku : pot pet pot pet bok bek....apsal janji mcm2 kt customer ni kak?
dia : awak ni bising laa. kalo tak nak ambik laa balik baju tu.

girang kan uols kalo dgr cmtu?? dia dah potong2, dah ranap kain aku pastu suh aku ambik. aku beli kain tu kt jakarta woi. sib baik kain yg mahal aku dah ambik dulu smlm. tak caya aku dgn dia ni.

tp tak puas ngan itu, aku bg lg berdas2 tembakan kt dia. mmg silap laa dia buat time aku tgh full moon ngan mood swing ni kan. dia janji esok pg kol 7 leh siap. boleh caya ke? aku tak beli laa dgn dia nye alasan tu. tp aku dah dpt no dia dr mek IT. akan ku kucar kacirkan idup dia sok pg. ptgk jelah nanti.

ni hah akak yg suka bg janji2 pelesu tu. ckp belit2 mcm kelly yenna

to kak noni oiii...sori laa kak. this is the first and the last time aku hantar baju kt ko. org kata cmne melayu nak maju kalo melayu tak support. tp ko tu dlm service industry ni, pastu ko bg service yg mcm ni to customer, sapa nak caya ? bnyk lg melayu lain reti jahit baju. nnt aku anto kain setahun awal mcm umimia lah.

aritu aku promot kedai dia kan. puiii...puiiii...choyyyy......aku tarik balik. mungkin kalo dah regular customer takpe kot. tp kalo yg baru nak try...baik toksah laaa. korang akan dissapointed kalo dgn dia. cakap besar dari aritu tp satu hapah pun aku tak tgk hasilnya.

syabas laa kak. u really make my day!!


2 comments:

adibah said...

Aiyohh.. kalo mek kena pun, mesti mek sentap occay! Kan tak pasal2 dah dapat glamer kat blog.

Sebab tu lah mek setia dengan tailor mek kat Kembel tu.. walaupun harganya ala2 wallahh gittew, tapi hasilnya memuaskan hati sanubari mek.

Sabar uols.. jangan marah2 okay.. pi minum.. pi minum.. hehe

linn said...

kan? sentap gila kan?

susah nak carik tailor laa uols. yg biasa buat dah takmo buat sb dia ada pojek lain.

minum? dah makan dah pun hahaha