Thursday, September 18, 2008

terkenang semasa dulu

kita kan dah tak berapa lama lagi nak sambut hari raya. so aku nak hidangkan reader dgn lagu anuar & ellina (AE) ni utk semua sampai laa raya kang yea. hikss.

photo cilok dr nuarjengdotcom

sebenarnya lagu ni banyak konangannye semasa dulu yg aku takleh nak lupa. antaranya dulu aku memang minat gilo babas tak hengat sama ini nuar jeng masa dia memula kuar duet . masa tu umur dia berapa yea?? ohh...tak hingat laa aku. kemana aja dok membwk kaset diorg ni. sb takut hilang. masa dulu mana ada cd weh. kaset tu dah kira bagus dah tau.

dan seperti kaum2 hawa yg lain aku ada gak menjeles sama ellina tu sb dia duet ngan nuar. tah hapa2 tah kan heheh. tp aku pun takleh lupa sb aku ada tulis kad raya kpd mereka berdua dan mendpt balasan dr ellina. pas hari tu aku trus takde nak marah2 sgt dan jeles dah dgn ellina. jeles sikit2 je. yelah sb dia balas, si nuar tu tak balas.

sekarang ni minat AZ tu minat laa gak sket2. tp minat aku dah menurun dah (opsss... sori kengkawan .... ampun!!!). lelebih lagi album baru dia ni. aku tak tau apa curse yg dah di bubuh kt cd tu smpai kalo aku drive sambil dgr cd tu aku akan mengantuk tak ingat dunia. serius tak tipu. cik wani penah tgk aku ngantuk, menguap2 dan bwk keta mcm tah hapa2 sb dia nak sgt dgr lagu AZ dlm keta aku!

dah melalut laa pulok. berbalik pada lagu raya AE ni, dolu2 masa sekolah aku ni selalu je masuk pertandingan menulis. pertandingan menulis artikel, karangan, cerpen dsb lerr, bukan menulis kt buku hikss . dan lucky for me, aku tak pernah miss utk dpt tempat satu sampai tiga utk setiap pertandingan. dpt adiah wooo.

pastu pada satu hari cikgu suh buat karangan sebagai homework berdasarkan hari raya. aku yg takde idea masa tu sgt laa takut kan sb reputasi aku kang terjejas sb tak dpt tempat dlm kelas (kecik2 dah ego nak mampus ok!). disebabkan oleh baru naik cuti raya dan mood raya tu masih baru dan since aku kan minat banget ngan AE ni, aku tulis la karangan berdasarkan lagu suasana hari raya tu. dok cite laa pasal kuih, ketupat rendang, duit raya dan sebagainya tu. dah desperate kan, buat je janji homework berhantar. dan aku pun dah rasa yg karangan bodoh dan tiru idea dari lagu tu takkan dpt markah yg bagus dan terbaik.

tp tekaan aku melecet sama sekali. karangan aku dibaca di dpn kelas oleh cikgu. 1st time tu cikgu baca karangan. selalu tu cuma bgtau je. dan cikgu pun ala2 tanak bgtau sapa yg menulis karangan tu tp kwn2 aku yg dah baca homework aku sebelum tu dok canang nama aku. hikksss malu i.

aku tak tau apsal aku takleh lupa kejadian karangan tu sampai laa sekarang. dah berpuluh2 tahun dah tu.

hmm..hobi menulis aku tu rupanya sampai setakat sekolah saja. aku tak kembangkan bakat yg ada (bakat ke??) sb ada lagi satu kelebihan dlm diri aku yg berjaya menguasai semua perkara. KELEBIHAN MALASSSSS!!!! huahahahaha. tp sib baik laa dlm dunia pekerjaan ni aku leh sambung tugas menulis aku melalui memo, surat yg aku keluarkan dan paperwork yg aku kena buat. at least takda pembaziran disitu kan.

ohh...entry ini adalah entry terlebih perasan namanye. harus ditukar tajuk sepatutnya.

hehehe..

6 comments:

adibah said...

sekarang ni minat AZ tu minat laa gak sket2. tp minat aku dah menurun dah (opsss... sori kengkawan .... ampun!!!).<--- uols,sharing is caring kan? takmo share dengan mek dah??

mek hantar kat AZ je noks, kat Elina mek tak hantar, sebab sentapz kannn katanya... hehe. Mek siap bagi gambar lagi occay.. hahahahaha.

linn said...

uolss..uolsss...

kan mek ckp tu minat tu minat tp dah menurun sket. sama juga seperti yg lain2. opsss ada yg lain2 kah???

hishhh...ada gak anto kt raya ke nuar jeng yea. asik sama saja.

yess gunakanlah slogan sharing is caring walau dimana anda berada gitu katanye.

adibah said...

*mek totop molot lewwww

eedany said...

hi linn...

kita pun minat sangat kat AZ. Dari zaman A&E sampailah sekarang...

Teruskan menulis dalam blog ek. Nanti weols boleh baca cerita linn...

TQ for the link. I'll link u too.

Bye... :D

linn said...

hi eedany

thanks yea. nnt kalo ada cite AZ sure kita buh kt blog punye hehe.

adibah said...

kita pun suka kat anuarzain. kita ingat lagi, cerita masa kita nak bukak puasa tahun lepas kan linn kan..