Wednesday, September 3, 2008

le tour di kampung ku...gituh

entry pending nih...

ari sabtu aritu pas keje aku mmg balik kampung terus. cuti lama kan kt johor ni. dari sabtu petang (aku lerr tu) sampai lerr selasa. petang tu jln kt highway so-so jer. aku drive dr kol 3+ sb dok singgah ke bandar jb jap ada urusan gitu kan.

eh.. jom lah tgk gambar sambil bercerita gituh kan. hikss


jln kt highway pasir gudang. quite jam tp ok lagi laa. boleh jln.


sampai je kt highway plus nak ke kempas, hujan laa pulak. terus aku slow. aku sangat serem bawak time hujan. ada ler 50kmj je aku bwk.

tup tup aku dah kuar tol hiksss. ni kt air hitam menuju ke yong peng. patut aku kuar kt tol yong peng utara tp kt air hitam aku dah keluar. apa kata orang...lalu jln dlm jimat tol. tp btol ke jimat? tol mmg laa jimat, tp minyak? pada aku sama jer. tp gatai laa gak kan nak kuar ikut sini. saiko betol laa heheh.

org2 air hitam punye semangat kebangsaan. bendera berkibaran di sepanjang jalan. syabas!

haaaa...ni dah kt kampung aku lerr ni. parit sulong! dr air hitam td dlm 45 to 1 hour drive. kt dpn tu ada jambatan.

ni dah hampir bebeno ngan jambatan parit sulong dah. jambatan ni baru. dulu kami ada jambatan lama yg sangat kukuh. sejarahnye org dolu2 nak letupkan jambatan tu pun cuma terserpih mcm duit dua posen jek berlubangnya. yg lain masih utuh. tp disebabkan faktor usia dan keselamatan, jambatan lama tu terpaksa diusahakan utk dirobohkan juga dan diganti ngan jambatan ni. gitulah sejarahnya. sekian.

haaa yg ni kt atas jambatan. menyeberangi sungai simpang kiri namanye. sungai ni menghala ke laut. kt bandar batu pahat tu dah dkt2 ngan laut laa tu. kalo ada dgr PATI2 datang dr batu pahat tu...haa dari sungai ni laa. tp kt kg aku takde port. so sini bukan pintu masuk ok! shuh shuh...gi masuk kt tpt lain gi!

turun jambatan je nampaklah pekan parit sulong. ni belah kanan pekan (kalo dr arah selatan).

yg ni lak belah kanan. tu bangunan wisma ng hoo tee tu dikira landmark laa kt pekan ni. kg aku takde laa terpencil sgt. kt wisma tu ada 7-eleven. sini gak ada 2 bank, stesen minyak pun u name it u got it laaa kata org, tp pertamina takde lah yea heheh (kalo yg tak paham tu ignore jelah yo). ngan kedai2 semua pun ada. pasaraya je blum lg. tunggu aku kaya sket aku bukak gedung ala2 jusco kt sini heheh.


umah aku masuk ke arah 7-eleven tuh. ni jln umah aku lerr ni.

sampai2 kt umah, aku lupa dah aku ni blogger. hp ngan kamera dah simpan. boleh gitu?

hikssss

2 comments:

adibah said...

Lama dah tak ke rumah uols kan.. insyaAllah, kalo mek rajin.. raya ni mek mampirkan diri occay!

linn said...

jom..jom...lets la uols. nnt kalo confirm bgtau occay!