Sunday, September 28, 2008

lets tayang kuih raya

walaupun aku adah buat few cookies for raya, tp aku pun ada membeli gak yea kuih2 yg tak pandai dibuat dpd org2 lain. jom kita lihat sama2...


ni kuih makmur. hah chop rega dia tu jek tau kuih ni kuih beli. aku tak reti wat kuih ni tp must have for me every raya. ni je kot cookies yg aku beli. yg lain kan aku wat sendirik.


kuih bahulu gulung. aku beli ada 4 batang. sebatang tu dah ada semut wat kenduri raya kt situ. teruk aa lu semut. tak posa ker?? dah tinggal 3 batang jek utk aku bwk balik kg. yg separuh lg tu pun aku kenduri sama2 ngan semut hahahha.


dodol ni dari muar katanye. tah iye tah tak. my abah suka makan dodol nih. org kata kalo sapa2 pakai dentures susah nak makan dodol ni yea sb nanti melekat. aku tgk abah selamba je bedal dodol. takde tanggal2 pun dentures dia. tgk skill gak kot. my dad dah expert hahaha.


snek telur2 dinasour ni namanye. bukan nama khas dia tau tp nama yg aku suka2 ati nak bg. tgk laaa mmg mcm telur dinosour kan? penah ke tgk telur dinosour??? yg ni aku beli utk aku makan sambil ngadap laptop gituh, bukan utk raya.


yg ni lak tuan umah aku bg. dia mmg tetiap taun bg aku kuih raya. ceh..mcm laaa lama dah dok sini yea. padahal taun lepas ngan taun ni jek.

itu jelah kot kuih yg ada. aku nak kena wat cupcakes arini. my sis yg preggy tingin nak makan. tak penah buat pun tp kang takut **ngences lak anak dia. ok lah nak ke tesco beli brg.

**ngences in jawa = meleleh air liur


2 comments:

adibah said...

kuih muih yang uols beli ittew sangat kinky bentuknya occay! hahaha.

iols menghindari dodol & bahulu gulung uols.. sebab terlalu manis sekals..

"org kata kalo sapa2 pakai dentures susah nak makan dodol ni yea sb nanti melekat." <--- orang muda memang tak terrer berdentures dentures nihh..

*larikkkkkkkk


p/s: malam raya nanti mak mintak hampon balik ye..!

linn said...

haiyohhh....kuih mana kah yg kinky ittew. uols nih asik2 ke sana je peginya :p

dodol dan bahulu tu tak manis laa.. sugar-free katanye... beli kuih dpt sugar free tp kt dlm kuih tu laaa.

apa yg aku merepek ni labuuu....