Monday, September 8, 2008

bazar & hujan

masa 1st day keje pas PH aritu..ari apa yea? hmm...rabu kot. aku ngan mek IT gatai laa kunun nak gi bazar ramadhan kt tmn air biru.


bazar kt sini merupakan bazar yg terbesar dan terpanjang di pasir gudang. kira meriah laa dgn org dan variety of foods gituh. based on my previous esperience, foods tu semua ada yg ok, ada yg ko. nasib2 laa kan.

kiotrg jumpa Bi, dulu dia keje kt restoran dkt ofis lama kitorg. tp pas kawin dia berhenti dan buka bisnes kecil2an. dia jual kuih & murtabak yg mek IT kata not bad gak laa rasa dia. so sapa2 nak jumpa Bi ni leh laa serang gerai dia kt tmn air biru yea.

oh..memula gi pasar tu cuaca ok laa. hujan gerimis manje2 je. so kitorg pun redah laa bukan effect pun ujan setakat setitik dua je kan. sekali few mins pastu ujan selebat2 nya masyaAllah. kitorg yg macho tak bwk payung ni terpaksa berteduh kt gerai2 yg ada kt situ.


org kg kata dont judge a book by its cover kan. sama gak laa mcm gerai ni. since kitorg tak beli main dish lg, dan since nampak lauk2 kt kedai ni yg jual nasi briyani ni sangat tempting nyer, dan since kitorg pun dok menumpang teduh kt payung makcik ni, so aku pun TERRRRR beli laa nasi kt gerai makcik ni. hasilnya...tak berapa sedap laa. sib baik laa murah je. kalo kena briyani gam yg rm7,8 hengget tu tak nanges ko.



popia kt kedai ni pun tak sodap. ini dipersetujui oleh mek IT. so..jgn beli lg!!!!


lama gile stranded kt gerai tu. lama tak lama laa dlm 15 mins. dlm 5.30 aku dah gerak balik umah.

tp satu lg masalah...hujan menyebabkan jam. eh...rasanye kalo tak ujan pun dah jem laa pasir gudang ni kalo bulan posa. kalo ujan lg laa double triple jam. rumah aku yg hanya amik masa 10 mins tu je, tp aku smpai kol 6.40 ptg. nanges ok dlm keta.
jln ni tak pernah jam. tp tetiba ptg tu bnyk keta. nangessss....
ni satu lg jln. air naik smpai kt tepi tu. masa ni aku macho lg dok lane kiri. sekali few meters ke dpn sket air penuh kt seluruh jln ok. ada laa dlm stgh kaki kot kt lane kanan. naik seram gak aku nak tempuh. takut enjin masuk air kang tak pasal2 benti tgh jln lak.
suasana biasa jlnraya yg jam - potong queue. sib baik ko keta. tak nampak no plet. kalo tak femes laa ko. belah kiri tu patutnye bus stop yea, bukan tpt nak potong2 q. belajar sekolah mandu mana nih? (hiksss...mcm tak penah buat).

nak tgk apa yg aku beli lg, klik sini.

No comments: