Tuesday, September 9, 2008

johorean drivers

sapa2 yg biasa drive di johor, especially johor bahru dan pasir gudang ni perasan tak. ada few bad habits yg diorg ni biasa buat on the road. ramai org kata johorean nyer driver ni reckless drivers. betul ke? hikssss (tanye lerr pulokkk).

meh kita listkan pangai2 diorg tuh :

1. suka potong Q. aku rasa ni mana2 pun sama jer, baik kt kl ke, johor ke penang ke. semua sama. ada jer drivers yg jadik lagu ni bila tak sabar kan.

2. buka hazard light during hujan. aku tak tau depa ni sekolah memandu mana dok ajar tah. kesian gak kt sekolah mandu sini kan. mcm aritu aku dok tgh ujan nak balik, berapa bnyk keta yg dok pasang hazard light. lampu rosak ke??

3. tak pasang lampu time hujan lebat. pun sama. stress aku masa drive on wednesday last week. aku nak ke kanan sb ada ranting tumbang belah kiri tu tp tak pasan ada keta kt belakang. dah dia tak pasang lampu.

4. tak guna signal. sapa2 yg nak beli keta kt johor ni sila periksa btol2 yea. kebanyakan keta tak ada signal kt sini. kesian kan, beli keta mahal2 takda signal. cissssssss.....takde maknanya!!! diorg ni mmg cmni laa selalu. kalo kiri kanan clear takpe laa gak. ni ada org ok!! aku paling tension yg ni laa. hishhhhhhhh....

hmm apa lg yea. nnt aku pikir dulu lah.

tp disebabkan oleh semua benda ni, bnyk yg labelkan johorean drivers sgt buruk tau. even kalo u drive kt bandar besar mcm kl pun takde laa cmni. maybe disebabkan terikut2 dgn sikap kiasu pemandu negara jiran kah yg mostly mcm tu ( tak semua yea..aku ckp mostly jer).

tapi kadang tu ada gak driver yg bwk keta sgt slow kt jln2 sini. hmmm..aku tak paham laa. cuma ucapan dariku :

photo credit to that blog

tak tau lah kan. cmne kita nak ubah benda ni yea? tepuk dada tanya selera.

aku memandu? aku berhemah......tak gitu?

hiksssss...


5 comments:

adibah said...

"aku memandu? aku berhemah......tak gitu?"

Adik no komen ye kak... ops!!!!

*larikkkkkkkkkkk!

Jamilah said...

Haii Linn..salam kenal.. sy rasa kat setiap negeri ada trademark for driving la linn..hehe.. JB nih ganas cket, tganu plak yg slow knn yg laju kiri, kgd2 dua2 line slow.. tp sy suka driver2 kat perak..derang suka bg laluan..ini xperience sy la eh..

linn said...

sept_11 :
alaaa...adik memandu lg buruks dr ahkak kan. tu yg no komen tu.

adik?? akak?? buwekkkk..

jamilah:
salam & welcome jamilah. mmg laa cmtu kan. tp sy rasa kt sarawak pun sama gak dgn yg kt perak tu. diorg very behave.

adibah said...

Akak, ikut UMUR akak memang akak adik, tapi ikut EHEM....EHEM..MA.. adik ni kira akak kepada akak lah kan kak?

*pitam!


*bangun pitam balik..

waima cemana pun.. adik ni lebih berkhemah dari akak kan kan kan??

*pitam balik!

;-)

Anonymous said...

yup2, i have been in bandar seri alam for a month and was so surprised with the attitude of the drivers here from day 1 (compared to kl)