Wednesday, September 24, 2008

sessi terjah

semlm aku buat sesi terjah menerjah mcm melodi gituh.

sessi terjah itu adalah ke kedai kak noni tempat aku buat baju raya. mek IT call dia smlm tnya apa perkembangan baju ktorang, dia leh kata lom siap. maybe lepas raya baru ok. apaaaa??? belum siappp???? lepas raya???

masa kt sana aku boleh buat mcm kedai sendiri. cari baju aku kt longgokan baju yg ada. mmg ada kt bwh2, tp aku dah tarik buh kt atas.

ni antara kain yg lom disentuh. tu kain aku aku buh kt atas

ingat lagi aku hantar baju tu aritu kt enrty bulan july aritu pun aku ada buat. ohh... 25/7 ok dah hantar. 25/9 pun belum tentu siap katanye. hmm...aritu kata sehari jahit je boleh siap. cmne tu kak?

akak tu kata :

: semua pekerja akak dah bg cuti ni...
: mesin ni baru beli 2,3 hari dah wat perangai....
: akak kesian kt budak2 yg dok jauh...
: ada budak kelantan dtg, akak dah siapkan dulu baju dia.
: aritu mintak lepas raya, ni dok rayu2 mintak dulu sebelum raya...
: semlm ada budak sabah nangis2 nak mintak akak siapkan....

: diorg semua nak balik kg jauh.....

ahkak oiii...abis kalo org johor ni tak balik kg ke kak? takde makpak? takyah raya?

yg gantung2 ni utk org sabah, swk, kedah, kelantan, perak, indon dan yg jauh2 je yea..

agak berasap gak laa aku dgr smlm. tp aku tak nak marah dpn2. buatnye dia lansung taknak siapkan baju aku cmne? mana nak carik tailor lain.

mek IT tgh meng PR ngan akak noni

dia nyer customer service tu siap laa cite2 pasal benda lain. hmm...sabo..sabo..

last2 aku ckp kalo ari kamis tak siap, kitorang akan nangis kt sini dan nak tolong buat baju yea kak.

:'(


Edited :

Semlm mek IT gi spot check lg dia tgk baju kitorang dah takde. harap2 dia dah bwk balik utk buat. arini akan ada sessi terjah part 2. jaga ko kak!!!


4 comments:

Anonymous said...

nk kena p beli baju siap jer kt tesco xtra ler nampok gayanyer..alangkah indah klu kiter cm budak2 yg dpt pelarasan kan..kan...

linn said...

kt tesco extra pun dah tinggal yg balance2 org taknak laaa ummi oii. nampak gayanye kena selongkar carik baju last year ada 1 lg tak pakai nih. wahh..siap ngaku tak pakai hehe.

kalo dpt pelarasan tak pegi dah kedai akak tu hikksss.

UmiMia said...

camner lah ramai betul org kena mcm ni.....nasib setakat ni belum pernah kena cam tu lagi...maybe sbb hantar kain setahun awal kot...hohohoho....

linn said...

fuiyohhh..hantar kain setahun tuh! tulah..semlm dah bg kata dua kt akak tu take it or leave it. mlm ni nak wat final check!