Sunday, October 5, 2008

bbq

seperti yg aku ckp kt entry sebelum ni, makcik aku nak wat bbq mlm raya pertama.

dulu2 masa late nenek G ada, kitorg gi umah ni lepas bersalam2 kt umah. last year pun ada uncle yg buat tahlil kt umah ni utk semua adik badik diorg kt sini. since tahun ni ramai yg ke umah mertua, so takleh laa nak buat tahlil. but definately mereka akan jenguk gak umah tu tp tak tau raya bila.

bbq raya tu hosted by cik ani & family.

batch terakhir yg aku sempat nak amik gambo

patutnye kena dtg laa after magrib ke kan, tolong bakar2 ikan, udang etc. tp kitorang dtg lepas semua ikan dah selesai dibakar. tinggal nak ngappp jek. see ..... anak2 sedara yg keji.


kazen aku, hanif siap dah call beberapa kali kata mak dia suh dtg. otw kitorg mcm laa dari BP ke melaka, padahal cuma selang beberapa buah umah jer.


ni antara makanan yg dimasak2 oleh cik ani and inon, the other aunt.


udang sweet sour. yg udang bakar & goreng aku tak sempat nak ngambik. makan sempat :)

ni pecal dimakan dgn kuah kacang yg ada campuran cekur, bukan yg biasa tu tau

makan time. walaupun ada 2 meja tp kena buat beberapa session. ramai wooo. tak muat meja. memula batch lelaki jer. sorang tu je kazen pempuan terselit sb dia tu kena mkn ngan abah dia. manjer occay!

aku adik badik amik tender wat spaghetti ayam. gambo takde seperti biasa...lupa.



asikk muka si haziq ni je menyelit kt gambo. cbuk arr ziq!!

kitorang bersurai dlm kol 11+ cmtu.



No comments: