Sunday, October 5, 2008

pagi raya

raya tahun ni semua adik badik ada kt umah.

fatin dok buat lawak

oh..before tu, ingatkan aku sorang je tak siap baju raya, rupanye my sis mengalami nasib yg sama. ni lansung tak siap ni. aku ckp lenkali buat serangan balas mcm aku buat kt kak noni aritu.

muka dia lg. sibuk nak camera bila nampak org ada camera

so takde kaler2 tema utk mereka tahun ni. tema raya tahun ni adalah carca maba heheheh.

antara kazen2 aku yg jarang leh jumpa sb dok sekolah jauh2 dan cuti tak sama. apa nih yg form 1 pun dah tinggi menggalah dari aku? cissss. ooh..yg kt kusi tu apak depa laa bukan kazen

and my bro plak masih takleh raya sb prob kaki dia aritu. so dia terpaksa beraya kt atas katil kt umah.

cik 'ah... dad's sister. dia & family yg sampai dulu

since my dad is the eldest and my mom yg no 3 in her family, tp yg paling tua laa kt sini. my maklong is in kulai and jarang balik raya. makcik pokcik lak balik ke sini sb my late neneks' house dedua kt kg ni. so umah kitorg menjadi tumpuan di pagi raya.

cik ani & family next yg sampai. dia ni mom's adik

dad ada 5 siblings and mom's 11 org. tu tak campur sedara mara belah dad yg tak terkira yea (remember 40 bijik lontong?).

semua dok kt bawah je sb ramai yg sakit kaki takleh naik tangga ke dpn

menu pagi raya ialah ketupat. haa time ni laa baru makan ketupat. dan a few lauk yg aku tak sure apa dia. tp salah satunye ialah kurma ayam. yg lain aku tak amik pot sb aku tak masuk dapo pg raya. haaa...and some lemang sis bwk dr somban. beli ah...bukan buat.

mak yg tudung biru, abah dok atas kusi tuh

sessi salam dan mintak maaf pun diadakan sekali.

sessi salaman

kakak and syasya dok belajar baca skrip mintak maaf dr abah depa

yg lawak tgk budak2 4 org tu laaa punye keletah.

akak and haziq dok berabut kerusi laa tu

gambo2 makcik2 yg dtg lambat sket dan lain2 aku tak dpt nak snap sb dah bizi kt dapo buat ayo. ceh kunun2 rajin kt sini laa... tp btol arrr...aku wat air time tuh.

3 little girls wanna wish u selamat hari raya and bak aa duit raya. hikss...

:)

2 comments:

adibah said...

Mana gambar maklong salam raya ngan atuk & nenek nih?

linn said...

dahtu aku yg ngambik gambonye mana laa nak ada.

kt kamera depa ada laa kot. tak mintak lg lewww. lgpun ai kan low propail gittew.

hiksss