Tuesday, October 14, 2008

no more 2 in 1

dedulu aku selalu buat posa 6 sekali harung ngan posa ganti.

then pastu ada laa dgr perbezaan pendapat sesetengah pihak :

- ada yg kata boleh sekalikan posa 6 dan posa ganti
- ada gak yg kata tak boleh.

then mcm mana yea...aku baca ke apa tah, katanye boleh disamakan. so all this while aku selalu je buat semua 2 in 1, 3 in 1.

baru2 ni plak aku ada laa baca few articles from mag and internet. katanye tak boleh disekalikan. tanye kawan2 pun diorg dgr memang tak boleh. kt paper pun ada keluar, forwarded emails from frens pun kata tak boleh.


so no more 2 in 1 pasni dah. lagipun fatwa dikeluarkan dari org2 yg dipercayai. kena laa diikut.

fuhh...kalo aku nak dptkan pahala posa 6 bulan ni aku kena posa hari2 dari esok sampai ke ujung syawal. boleh ke pun? tak smpai ujung bulan traffic light menyala2.

hmm...buat jelah kan mana yg termampu.

4 comments:

NouroulSuhaimi said...

haaa... batol ni... tak leh 2 in 1.. pehtu pernah dengar kita kena buat yang wajib dulu baru sunat... maknanya kena ganti poser dulu baru leh buat poser 6... batolkah?

linn said...

yea...btol!!!!

eedany said...

haiyo...saya belum ganti puasa lagi.

:)

linn said...

takpe eedany, baru pas sebulan... lama lg nak sampai next ramadhan